Time for a DISS!



Vad som är betydligt mer pinsamt än att jag showar mina lår i headern är:

                                                    UNGA MAMMOR!

Fy fan vad jag önskar att det fanns en lag på att tjejer mellan 10 och 20 inter borde få föda barn! Man förstör sitt eget liv, visst det är ens eget val. Det är som att välja att cykla utan hjälm.. nästan. Det är ens eget val. Men hur fan kan Sverige gå med på att man i en stor del av fallen förstör ett stackars oskyldigt barns liv på samma gång?!
Det är vad jag kallar sjukt.

Ett barn ska inte ha barn, det SKA fan vara olagligt.

Hur ska man kunna ge ett barn en bra uppfostran när man inte har gått klart skolan, när man får en lägenhet av SOC, när man inte har varken jobb eller utbildning, när man inte har någon livserfarenhet och när man knappt har vuxit färdigt ens!
Brudar som knappt har fått mens går runt med en unge i kaggen, vart fan är världen på väg?!

Barn ska vilja ha husdjur, katter, hundar, kaniner och fåglar.. Dom ska inte vilja ha barn!
Min teori är att brudar får för sej att dom tar ett liv om dom gör abort. Men fan det är precis tvärt om. Man tar ett liv om man föder barnet.
Det stackars barnet kommer se på sina vänner som har föräldrar som hjälper dom med läxorna, vännerna får resa, vännerna har föräldrar som bor tillsammans, vännerna har en helt annan trygghet.
Det stackars barnet kommer ha en morsa som inte kan ett skit eftersom plugget aldrig blev avslutat, det stackars barnet kommer antagligen ha separerade föräldrar, eftersom föräldrarna träffades när dom var så små är det klart som fan att dom väldigt sällan håller ihop. Kanske farsan dessutom skiter i ungen, eftersom han är fri att göra vad han vill och hellre vill ha en utbildning och upptäcka livet.
Därav har morsan satt sej i en situation hon inte kan komma ur. Vips har livet gått åt helvete och så har även det stackars oskyldiga barnets.

Fan människor! Vi har fan laglig abort i Sverige. Använd det! Unga mammor är något av det sjukaste jag vet om!


Det är sjukt orättvist och jag tycker så fruktansvärt synd om barn som har morsor som är mellan 13 och 20 när barnet föds. Ett barn har inget tålamod, ett barn kan inte ta hand om sej själv, ett barn vill testa saker, ett barn har otroligt mycket att lära, ett barn är definitivt inte mogen att ha ett barn!

Vakna världen, hör ni hur sjukt det låter! Hej. jag är ett barn, jag har precis fått mitt första barn och nu väntar jag mitt andra.

GALENSKAP!!!

Nej jag ser verkligen inte upp till unga mammor. Förr eller senare tappar dom greppet och går ut och är tonåringar igen. Dom tar igen sin förlorade ungdom och vad fan händer då med barnet? Tja det är en helt annan, förmodligen lika fruktansvärd, historia

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Alexandra

Hej Issa!

Kommer du ihåg mig? Alexandra, jag gick i samma klass som Carre på gymnasiet första året.



Jag läser din blogg och tycker den är kanon, du verkar helgo och har många bra värderingar och tankar.

Jag förstår din tanke med detta inlägg om unga mammor. Jag tycker inte heller det är lämpligt att en minderårig skaffar barn.



Jag fyller 19år i april, har gemensam lägenhet med min sambo(23 år) och våra två katter. Vi fick reda på i maj att jag var gravid. Innan det så levde vi normalt, jobbade, festade, mös till filmer ja allt vad par gör.

Vi valde att behålla barnet efter att vi självklart diskuterat detta, jag ska nu föda om några veckor och jag måste säga att det är verkligen rätt tid för oss att skaffa vårat första barn. Men för någon annan är det inte alls rätt tillfälle. Vi har ordnade förhållanden med hem, jobb, ekonomi, vilja.

Så man ska inte dra alla över en kant det är bara det jag försöker säga. Men håller definitivt med om att det finns unga som Inte borde få skaffa barn i så ung ålder(under 18) och man borde inte skaffa barn innan man kan ge den en trygg framtid.



Ha en fin dag, kram på dig!

2010-11-08 @ 10:09:40
Postat av: Anonym

usch är allt jag har att säga..

2010-11-08 @ 12:04:26
Postat av: Sarah

håller verkligen med!!! du är den första jag hör tänka samma som jag.. vadfan är det skitet med "man får inte göra abort man tar ett liv".. ne livet är när människan föds .. innan dess är det ett foster, knappt det, ett embyro en cellklump.. ett barn är en stor sak de ska man skaffa om o när man e redo o inget annat. inga oplanerade barn... !

2010-12-28 @ 23:08:40

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0