Få vitare tänder



Alla vill vi ha vita tänder utan att behöva slänga ut massa tusenlappar för att få det.
Tandblekning är ett sånt där ingrepp som många använder sej av då. Men jag har hört att efter bara något år blir tändrna istället gulrandiga. Återigen visar det sej alltså att fejk inte är speciellt bra.
Däremot finns det ju huskurer, som med allt annat.
Lyckligtvis har jag i alla fall än så länga väldigt vita tänder, och det är jag otroligt glad för. Men för er som inte har det och skäms över att visa upp ett riktigt stort leende. Ni kanske är intresserade av att testa några av dessa huskurer. Jag har själv aldrig testat några av dom så det är helt på egen risk. Men jag har hört att dom ska vara bra:
◊Ta en citronklyfta eller en jordgubbsbit och gnugga mot tänderna
◊ borsta tänderna med bakpulver
◊ Gnugga tänderna med salt (obs! max en gång i veckan)
◊ Borsta tänderna med bikarbonat
◊ Borsta tänderna med en blandning av salt och bikarbonat
◊ Blanda honung med kol och borsta tänderna med det

◊ Rök inte, drick inte kaffe, käka inte onödigt mycket socker, avstå så gott det går från läsk, småät inte, borsta tänderna minst två gånger om dagen.

Jag läste lite om några av huskurerna. Det finns vissa som säger att salt och bikarbonat sliter på emaljen medan andra menar att socker är desto värre. Bakpulver, sägs däremot vara otroligt effektivt och likaså jordgubbar. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro på, så mitt tips är väl att man testar huskurerna med måtta. Det sistnämna vet jag i alla fall att man kan tänka på för att fördröja att tänderna blir gula. Gula blir dom, men man väljer lite själv hur fort det ska gå.




Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Zweety

Hehe ok...men nu gjorde du det svårt ju! ;P får se va det bli ;)

2010-01-12 @ 00:08:00
URL: http://metrobloggen.se/zweety
Postat av: Sweet Y

Tack så mycket för tipset! Ska nog prova det där med bakpulver. =)

2011-01-12 @ 05:27:26

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0