Roommates 2

Jag förstår att många av er undrar mer om hur det är att leva i kollektiv. Det hade jag också undrat om jag inte bott i ett.
Jag har ju redan berättat lite men här kommer en liten fortsättning.
 
I ett kollektiv flyttar folk ut och in hela tiden. Har man tur flyttar det in bra folk som man kommer bra överens med och som allt funkar bra med. Men som jag tidigare sagt, är det tyvärr oftare så att man flyttar in, tar hand om sej själv och skiter ganska mycket i dom andra. Alla som flyttar in har olika syn på hur ett hushåll ska skötas och självklart blir det svårare att enas då, speciellt eftersom dom flesta kommer hit för att jobba mycket och då inte har speciellt mycket energi till att bry sej om tex köket.
 
Sist jag berättade om mina roommates bodde vi här ett rätt schyst gäng på mej själv och 6 killar. Men då började ju en efter en flytta ut och en läskig tjej hade kommit in. Hon slutade faktiskt aldrig vara speciell. Det tog inte lång tid innan hon verkligen hamnade i problem med mej och min kille. Att komma in som ny och börja bråka med två som har ganska mycket makt är inte direkt klyftigt. Varför vi har en del makt är för att vi är dom som har det dyraste rummet och därmed är dom absolut viktigaste hyresgästerna. Dessutom har vi en otroligt bra kontakt med hyresvärden och det verkar som om han tycker om oss rätt mycket. Vi är ett relativt lugnt par som sköter oss och inte ställer till med problem, självklart vill han ha oss kvar. Så som jag sa, det är inte direkt klyftigt att komma hit och bråka med oss.
Det tog inte lång tid innan min snubbe ville se henne vräkt. Tänkt, diskuterat och gjort. Det tog några veckor och även om jag inte gillade henne tyckte jag kanske att det var lite att ta i att se till att hon blev vräkt. Jag tänkte även på att hennes efterträdare kunde vara ännu värre. You never know.
Men när hon hade glömt stänga av spisen vid 3 tillfällen började till och med jag känna att det var dags för henne att stiga åt sidan.
Vi hade redan sett hennes totala oförmåga att hantera micron för att ens göra något så lätt som att poppa popcorn.
Vid 2 tillfällen hade hon gjort tappra försök men slutat upp med kolsvara popcorn och ett stinkande kök.
Vi övriga i kollektivet som gått ihop ekonomiskt och köpt denna micro var väl inte direkt överlyckliga när hon lämnade den äcklig och stinkande.
Därefter dröjde det inte länge innan hon började glömma spisen på på kvällarna och ibland kunde även ugnen stå på alldeles för länge på grund av att hon glömt bort den.
 
Vi bor i en trälya med ganska gammal utrustning så jag vill faktiskt inte veta vad som kan hända om man klantar sej på det sättet. Så, det fanns inte mer att göra än att jag tillslut sa - jag vill inte ha henne i den här lägenheten. Hon glömmer spisen på på kvällarna och jag har ingen lust att vakna av en brinnande lägenhet mitt i natten.
Jag fick svårare och svårare att somna på kvällarna men som tur var fick vi tillslut iväg henne.
 
Till min stora förfäran fick hon dock bo kvar i huset. Hon fick nämligen flytta in en våning ner. Perfect!!
Dom nya hyresgästerna kände inte till henne eller hennes otroligt jobbiga stil men det dröjde inte många veckor innan hon hamnade på gatan även där. Jag har fått höra i efterhand om ett stort bråk där hon tydligen grät hejdlöst och tydligen har självaste polisen även kommit hit. (!!!!) Talk about a crazy bitch!
 
För tillfället bor jag nu här med 3 killar och eftersom den ena har upptäckt att taket i ena sovrummet är totalt nedtyngt av massa vatten kommer det nog dröja ett tag innan någon kan flytta in. Taket hänger till och med lite på grund av vad det nu tyngs ner av. Vi tror att det är vatten, men vem vet. Jag vill i alla fall inte vara här när taket blir för tungt och går sönder. Killen som bodde i rummet har nu flyttat ut i vardagsrummet så som tur var slapp han en bokstavligt talat kall dusch. Synd bara att det aldrig drabbade ragatan.
 
Om inte alltför länge kommer dom två killarna lämna kollektivet och jag och min snubbe har hela placet för oss själva. Jag vet inte för hur länge, det återstår att se.  Men jag antar att inte många vill flytta in i ett sovrum som har ett tak som tyngs ner av något vi inte vet vad det är.
 
 

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0