En vecka i Sverige

Förra gången jag reste till Sverige och hälsade på kom jag aldrig i mål när jag berättade om min vistelse. Men den här gången tänkte jag att jag skriver allt i ett inlägg eftersom vistelsen dessutom var så kort.
 
26/12 packade jag och snubben ihop oss och tog tåget till Stockholm. Väl framme skulle jag egentligen mött upp Frida för ett glas virre på stan, men hon hade missat att jag skulle komma den 26:e så hon var hos sina kusiner. Istället åkte jag och snubben och träffade Linnea, Micke, Putte och Ida. Jag drack några cider och när jag skulle hem var snubben mer sugen på att gå vidare så han, jag och Putte tog packningen och gick till nästa ställe. Sen blev det så sent och grabbarna blev lite fööör dragna så vi tog en bulle hem till mej och efter långa diskussioner somnade vi i min säng - jag inklämd i mitten. Det var ganska trångt men åtminstone fick jag täcke hela natten.
27/12 vaknade vi ganska trötta och sega. Jag var väl den som mådde bäst och dessutom hade jag sprungit upp redan vid strax innan 11 för att åka in till stan och träffa en kompis. Det här hade sen blivit inställt så istället kom jag ner till mitt rum igen för att vila en stund till men blev sjukt hungrig så bestämde mej för att hoppa på grabbarna istället. Efter mycket om och men fick jag med dom till pizzerian där vi köpte mat, gick hem till mej, käkade och kollade på 2 rullar.
Sen åkte dom hem till sej och jag vilade en stund innan Vanki kom förbi med virre för att göra sina naglar. Vi drack två glas virre, mamma fixade Vankis naglar och sen kom hennes syrra och hände med oss och gjorde sina naglar.
När dom gick hem chillade jag ett tag och sen kom snubben förbi vid 00-tiden och kollade på film med mej.
28/12 gick jag upp, gjorde mej i ordning och åkte till stan för att träffa Indi för lurre.  Det vart sjuuukt länge sen vi träffade så vi gick till vårat gamla hak - taco bar.  Vi käkade, snackade och sen gick vi vidare till ett fik för att ta en kaffe. När vi skiljdes åt åkte jag hem till snubben för att vila en stund, sen gjorde jag mej i ordning och mötte upp Melissa för att gå vidare hem till Jossa som bor i närheten. Hon har flyttat till en ny lya som jag inte har varit i än och den var sååå mysig!  Jag är sjukt glad för hennes skulle att hon har hittat en så mysig lya. Jessica var redan där när jag kom och sen kom Linnea och Olivia också. Vi körde en sjukt mysigt tjejmiddag med as god mat och lite senare åkte vi till gamla stan och tog några bärs.
29/12 vaknade jag och var sååå trött och hade såå ont i magen. Jag sov ut, sen kollade jag och snubben på film. Jag skulle egentligen åkte och träffat min pappa sen men jag hade så ont i magen och var så trött att jag sköt upp det. Snubben åkte iväg på en middag och jag chillade hos honom så länge. När han kom hem hade världens jävla mensvärk satt igång så vi köpte massa godsaker och bäddade ner oss i soffan och kollade på 2 sjukt bra filmer.
30/12 vaknade jag och mådde mycket bättre, fortfarande väldigt trött men bättre i alla fall. Jag gick till gymmet och körde 40 minuter på cykeln och sen gjorde jag mej i ordning för att åka och träffa pappa och äta middag. Vi träffades på Söder och käkade på en irländsk pub /restaurang. Dom hade as god mat och även om det var en irländsk pub hade som väldigt gott vin.  Sen tog vi en lång promenad och slutade upp på en annan bar. Sen åkte jag hem till mej själv och där väntade en trött pojkvän. Vi satte igång en rulle och somnade.
31/12 var det nyårsafton igen. Jag gjorde mej i ordning lite snabbt och stack in till stan för att käka lurre med en killkompis. Det blev lite kort och intensivt men ändå trevligt.  Sen åkte jag hem igen och gjorde mej i ordning för nyår. Vid 18.00 åkte jag och snubben hem till honom där hans syrra och hennes kille höll på med middag. En tjej och en kille var redan där och lite senare kom en tjej till. Vi käkade supergod middag, snackade, drack vin och hade sjuk trevligt. Lagom till efterrätten var jag och snubben tvungna att springa iväg. Då började det även droppa in fler människor.
Jag och snubben skulle till en restaurang som någon hade hyrt. Alla mina vänner skulle dit så klart jag också gjorde det. Det blev en helt okej fest, vi var ute och såg tolvslaget i en park. Alla kramade alla, väldigt kärleksfullt. Och sen gick vi tillbaka till restaurangen och festade vidare. Jag deckade hos pojkvännen vid typ 04.00.
1/1 Konstigt nog var jag inte så bakis när jag vaknade. Trött och seg bara men inte värre än så. Jag och snubben käkade kebab till lurre och sen åkte jag och mötte upp lillebrorsan och hans hund sen åkte vi och hälsade på min älskade lilla farmor.  När vi kom hem igen kom storebrorsan och hälsade på. Jag käkade en sallad från pizzerian och umgicks med familjen och senare kollade jag såklart på en rulle innan jag somnade.
2/1 var det dags att åka hem till Oslo. Snubbens mamma kom och hämtade oss hos mej och så åkte vi iväg och köpte hö åt Tarzan och lite mat till oss att ha här i Oslo. Sen kom vi hem till mej igen och packade snabbt, käkade lite, gjorde matsäck och sen stack vi iväg till stan och tog tåget till Oslo. Vi kom fram 21.30 och då skyndade vi oss hem så jag kunde få börja mitt kelkalas med Tarzan. När vi kom hem var vi rätt slut så vi kollade på en rulle.. såklart,  och jag myste med min kanin resten av kvällen.  
 

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0