Lördag

Godmorgon godmorgon

Och glad påsk!   För visst är det väl idag som det är påskafton?? hmm.. hehe. Inte mycket koll här inte. Det är i alla fall soligt och fint här i Oslo idag så jag ska passa på att vara ute lite mer idag än igår. Igår gick hela dagen åt till att städa så jag missade det fina vädret. Men jag får en ny chans idag och den tänker jag ta minsann.
 
Nelly har skickat ett par pjucks till mej som är minst sagt intakta. Jag tog på mej en av dom, stängde dragkedjan och sen visade det sej att den var trasig. Den var lite trög att få upp men att den var trasig märkte jag inte förrän den var stängd. Sen tog det en halvtimme innan jag fick av mej skon. Jag ville såklart inte att den skulle gå sönder mer så jag kämpade så gott jag kunde med att försöka dra ner dragkedjan igen. Men det ville sej inte alls så det slutade med att Pontus tog en kniv och skar ett snitt bredvid dragkedjan så att jag i alla fall kunde få av mej skon.
Det värsta är att jag älskar dom här skorna och har inte ens hunnit använda dom en gång än. Jag fick hem dom från Nelly för ganska länge sen och sen när jag åkte jag tillbaka till Oslo någon dag senare, blev dom kvar i Sverige. Jag blev såklart jätteglad när jag fick hit dom nu när jag var på besök i Sverige senast, och så kan jag inte ens använda dom nu.

Jag tror att affärerna är öppna idag, men jag är inte säker. Om dom är det ska vi gå till stan och försöka köpa en liten dragkedja och försöka laga dom. Wish me luck haha.
 
Hoppas ni får en fin dag
 
 

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0