Kloklipp

Min lördag började med att vi klippte Tarzans klor. Vi klippte framtassarna härom dagen men då var jag så himla rädd att komma åt pulpan så vågade inte ta för mycket. Idag gjorde vi det lite mer ordentligt men klippte framför allt baktassarna, eftersom jag råkade sätta honom i en position han tyckte var mysig och då passade vi på att knipsa alla 8 bakklor.  Så himla söt var han, låg alldeles stilla. Nästan som om han tyckte om det. Det kan jag säga att han inte gjorde när vi klippte framtassarna.  Men då var det ju första gången. Jag tror att han måste få vänja sej lite vid att vi klipper hans klor, han är ju inte van vid att vi gör det, eftersom jag alltid lämnar in honom för kloklipp. Jag tycker själv att det är rätt obehagligt att klippa naglarna så jag förstår honom om han tycker att det är obehagligt att jag plötsligt håller i honom och tvingar honom att få sina älskade klor kapade. Så tänker jag.

Det har i alla fall gått jättebra och Tarzan har fått godis och motion så nöjdare kanin får man leta efter.
 
 
 
 

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0