Vad äter jag?

Jag har fått några frågor angående mitt uppdrag. Jag skriver ju mest om hur jag tränar och så på dagarna men i stort sett ingenting om vad jag käkar. Dom frågor jag har fått är varför jag bara skriver om träningen och vad jag äter.
 
Jag har förklarat förut att när jag vill tappa vikt ändrar jag oftast inte så mycket i kosten, jag bara drar ner mängden och sen drar jag in på alla saker jag tycker om att unna mej sjäv. Mer komplicerat än så behöver det inte vara. Många struntar ju helt i kolhydrater, men i och med att jag tränar så mycket som gör behöver jag kolhydrater. Däremot är jag väldigt noga med med när jag äter kolhydrater och drar ner på mängden. När det kommer till mitt uppdrag så är det första gången jag har satt upp ett mål på en månad utan några av min laster så jag har varit ganska snäll mot mej själv med maten. Jag hade ju kunnat leva på några salladsblad per dag men jag tycker att det har varit hårt nog att leva utan cola och choklad.
 
Och sen till vad jag äter. Jag är rätt ensidig. Pasta, ris, potatis. Kyckling, köttfärs, fläskfilé, korv. Sallad, paprika, tomat, gurka. Massa ägg.
Detta blandar jag hej vilt typ.  Det viktigaste är bara att jag gör allting hemmagjort. Att köpa fädiga grejer är aldrig lika bra. När man tex. ska käka på en pizzeria och väljer sallad istället för pizza har man ingen aning om vad man sätter i sej. Man tror att man är nyttigt för att man tar en sallad, men egentligen är det inte ritigt så.
Gör man salladen hemma kan man däremot göra den otroligt kalorisnål.
 
Här är en av mina middagar jag har ätit under mitt uppdrag. Fläskfilé är väldigt fettsnålt, en potatis eftersom jag behöver mina kolhydrater, massa sallad med tomat och gurka och en hemmagjord sås.
 

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0