10 januari

Hej
 
Idag har jag haft en ganska bra dag och det har varit varmt och skönt ute.   Först och främs var jag som vanligt i plugget och när jag satt där och såg hur svåra grejer vi håller på mej just nu, gick det upp för mej att jag faktiskt har kommit någonvart. Ibland när man pluggar något kan det ju kännas som att man tramar på samma ställe hela tiden. Men så kom jag att tänka på att det faktum att jag fattar vad min lärare säger när hon pratar spanska innebär att jag faktiskt lärt mej något. Jag försöker att minnas hur det var min första vecka här, men det är svårt. Jag är dock helt säker på att jag inte fattade speciellt mycket, men jag önskar att jag kunde spola tillbaka tiden och se hur jag var då - bara för att kunna förstå att jag har gjort framsteg.
 
Efter plugget cyklade jag till centrumet här i närheten för att köpa ett nytt träningslinne.  Jag tränar i helt svarta kläder här och jag börjar bli lite less på det, men det är ju sannerligen så att man ser lite smalare ut i svart så antar att det är lite för egot (att jag ska se mej i spegeln och tänka att jag faktiskt börjar se bra ut efter all träning, även om sanningen är att det är kläderna som gör jobbet).
Hur som helst hade jag i alla fall tänkt strunta i det och köpa ett vitt linne. Jättedumt egentligen. Så fort man blir svettigt syns det dubbelt så mycket och dessutom blir linnet genomskinligt. Men alltså, jag hade inte tänkt bry mej för jag tillhör inte den andelen som är rädd för svett.
 
Anyway. Jag cyklade dit för att köpa ett träningslinne och vanligtvis brukar man ju komma hem med allt annat än just det man åkte för att köpa, men icke denna dag.  Däremot fyndade jag ett par pjucks. Klart jag inte kunde lämna dom där i affären, så dom fick följa med hem
 
Vad gäller träning ikväll hade jag tänkt köra löpning först och sen en timme fitball, men det slutade med att jag hamnade i soffan. Jag ville gymma men sen när jag blev trött började jag fundera på om jag kanske ska sova istället. Jag gör ju inte det så ofta.  Jag velade länge och väl, men bestämde mej tillslut för att det är helt okej att träna 3 dagar, vila 1, träna 2, vila 1. I alla fall för tillfället.
 
Come on, har jag inte tänkt ställa upp i World war 3.
 
Hoppas ni har haft en toppendag ni med
 

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0