Benpress

Idag körde jag ben och rygg på gymmet. Jag ville inte ta i föööör hårt eftersom jag ska till gymmet sen men jag ville samtidigt att det skulle ge något så la mej på någon schyst nivå i mellan allt.
 
Jag värmde upp benen lite snabbt och sen satte jag mej i benpressen. Det är en av mina favoritmaskiner för benen. Det var länge sen jag tränade ben, typ 4 månader skulle jag säga, så jag bestämde mej för att värma upp ordentligt först. Jag brukar köra typ 70 kilo på benpress, har jag för mej. (eventuellt lite mer) Så jag tänkte att 40 var bra att börja på. Men oj vad lätt det var. Efter 10 rep höjde jag till 50 och så höll jag på tills jag tillslut insåg att allt var för lätt. Tvekade lite men körde sen upp på 90 kilo och klarade det galant, det var knappt jobbigt. Självklart kändes det lite men inte alls så mycket som det borde. Jag vet inte vad det var som fick mej att klara av det sådär lätt. En stund tänkte jag på upp på 100 men sen tänkte jag att jag inte ville skada mej, slita ut mej på en gång och att jag dessutom behöver lite kraft kvar i benen till jobbet. Men 90 kilo är mer än godkänt  
Jag har inget att jämföra med direkt, men det känns som att 90 kilo är rätt mycket för att vara tjej. *Klappar mej själv på axeln*
 
 
 

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0