2 oktober

Dagen idag har varit mycket lugnare än igår. Till att börja med cyklade jag bara fel så att jagk om 10 minuter försent istället för 2 timmar. Alla klappar händerna för issa.  När jag kom till klassrummet satt inte bara den norska tjejen där, utan ett rätt stort gäng tyskar.
 
Det var någon gammal tant som sanckade i 10 minuter om vart hennes hus ligger någonstans när hon skulle berätta lite om sej själv. Det var något stort fläskberg som.. jag vette fan vad hon snackade om men hon var nästan 70 år gammal och berättade mest om sina barnbarn. Sen var det hennes snubbe eller något. Jag vet inte riktigt vad han var för dom verkade bo rätt långt ifrån varandra.. eller något. Sen var det tre tyskar till som typ bodde tillsammans. När dom skulle berätta om sej själva kunde dom inte klämma fram så mycket mer än vart dom bodde och tja, det blev ju lite tjatigt när tre pers i streck säger samma adress. Läraren fick fråga massa frågor för att få ur dom någonting överhuvudtaget.
 
herregud när man är runt 70 barre måste man väl kunna berätta lite mer om sej själv än vart man bor någonstans?!
 
Det blev en hel del tyska istället för spanska också och då och då undrade jag vad fan jag satt där för. Som tur var gick tyskarna innan lektionen var slut och då var det bara jag och norska tjejen kvar. Då kunde man äntligen börja lära sej lite.
 
Efter lektionen cyklade jag hem direkt istället för att stanna kvar i stan. Jag åkte hem, kirrade lite lunch och la mej för att sola. Resten av eftermiddagen blev det lite plugg och sen gick jag dit där jag sitter just nu. Om ett tag är det nog dags att gå hem igen. Jag vet inte när dom stänger men det känns som att jag har suttit här för länge för 200 ml pepsi.
 
 
 

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0