Översvämning

Okej idag har jag alltså cyklat igenom en översvämning för första gången i mitt liv. Det var en häftig känsla men fördmodligen är det ren tur att jag kom hem oskadd.
Till att börja med cyklade jag mitt i bilvägen och det gör ju att man måste hålla ett visst tempo och därefter var det rätt halt.
Plötsligt bestämde sej en ambulans för att börna förbi mej onödigt nära och därav blev jag ju helt nerstänkt med vatten.
När det var översvämning förra veckan satt jag som tur var i en bil, men det var omödjligt att se något när väldigt stora mängder vatten sköljde över rutan. Ni kan nog föreställa er hur svårt det blev att se men exakt lika stora mängder vatten sprutandes rakt emot en. Nej, den ambulansen var sannerligen inte snäll.
 
Tänk om jag hade flugit av cykeln. Det hade ju såklart inte varit kul alls, men löpsedeln därefter hade nog varit det:
Cyklande tjej dränktes med vatten av ambulans, hon vårdas nu på sjukhus med allvarliga skallskador.
 
Okej om någon annan gör det men just att det var en ambulans. Dom, om några, ska ju se varenda riskt i allt som görs.
 
Jag kom i alla fall hem och det var ju bra. Men snacka om att "gå på vatten" verkligen har fått en ny innebörd. Det visade sej att mina skor är utomordentligt duktiga på att suga till sej vatten, däremot vill dom inte alls lämna det ifrån sej.
 
 

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0