En liten systemkamera

Idag såg jag en reklam om en ny kamera... eller jag tror att den var ny.. jag gissar att den var ny annars hade dom väl inte gjort så mycket reklam för den.
Oavsett vad så har jag ingen riktigt koll på vilken kamera det är men när jag såg den tänkte jag; ÄNTLIGEN!
 
Jag har verkligen väntat på att det ska komma kompaktkameror med systemkamerakvalitét. Jag kan absolut ingenting om systemkameror men jag har väl viss koll på att man byter objektiv och grejar (?) Anledningn till att jag själv inte har en systemkamera är såklart för att dom är så himla klumpiga. Dom är roliga att bära omkring på en månad, sen tröttnar man.
 
Att ha med dom på krogen tex. det är ju helt omöjligt. Men en kompaktkamera slänger man enkelt ner i handväskan. Dock!
Systemkameror är ju såååå mycket bättre och när man bloggar är det ju roligt att kunna visa upp bra bilder. Ibland har jag väl funderat men jag håller fast vid att systemkameror är för klumpiga och istället har jag önskat att man någon dag ska kunna uppfinna kameror som kan hålla samma kvalitét även om dom är mindre och sanna mina ord! Nån har hört mina böner.
 
Här är en kamera från Sony som jag tycker verkar vara himla snitsig. Antingen är det den, eller så är det ett syskon till kameran jag såg på tv. Jag gissar att det är ett äldre syskon.
 
Enligt Sony kostar den 5700 men surfar man in på Elgiganten får man en glad överraskning.
 

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Emma

Nu är veckans fråga upplaggd med vinnare, kanske blev det du? Kolla! En ny fråga har även ställts som du kanske kan? :)
Direktlänk:
http://tomson.blogg.se/2012/november/vinnarna-ny-omgang.html#comments

2012-11-19 @ 06:04:24
URL: http://tomson.blogg.se
Postat av: Nicolinafoto

Där finns faktiskt små systemkameror där man kan byta objektiv på och de är i storleken som en liten kompaktkamera.

2012-11-19 @ 14:42:35
URL: http://nicolinasfoto.blogg.se

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0