Dag 6 - Tisdag

Tisdagen börajdem ed att vi skulle till stranden som går längs Torrevieja centro. Tja, det var det vi skulle göra, men istället slängde vi på oss våra bikinis och började med att shoppa. När affärerna stände för siesta travade vi ner till stranden och la oss där. Solen stekte ordentligt ska jag säga.  Och nu snackar vi maj och inte juli. För mej var det helt fantastisk att det kunde vara så varmt redan i maj, speciellt eftersom jag hade tänkt mej att det skulle vara kanske runt 20 grader. Jag fick snarare mellan 28 och 30 grader  Riktigt skönt! Vad som gjorde mej ännu mer förvånad vad att det faktsikt gick riktigt bra att bada i havet. Come on, vilket hav i Europa är varmt i maj? Nej, det var en riktigt tia måste jag säga .













Jag orkade inte snacka så jag filmade runt lite i omgivningen bara.


               


Vi kunde inte ligga där så länge för vi alla började bränna oss.. Det är också något skumt för att vara mej - jag bränner mej i stort sätt aldrig... eller så gör jag det med sen förtränger det.  Hur som helst låg vi där ett tag och sen åkte vi hem. Vi satt i solen ett tag till och när det började bli i alla fall någon grad svalare slängde jag ihop en ceasarsallad/ett halvimproviserat recept liknande en ceasarsallad.



Först, en liten sneakpeak på ett ev mina fynd.  Heeeelt underbar! Lovelovelove!






                  


När solen hade gått ner och det hade blivit lite svalare satte vi på oss kläder och klackar och trippade iväg till lokalpubarna, som jag brukar kalla det. En lokalpub är oftast ett alkishak i närheten av där man bor. Där serveras det öl till bättre priser och oftast är inredningen ganska sunkig och bort och stolar borde blivit utbytta för 10 år sen. Ingen bryr sej, för det enda man vill ha är billig öl - det, mina vänner, är en lokalpub.  Lokalpubarna i nerheten av vårt hus är dock lite annorlunda. Istället för alkisar finns det gamlingar som spelar bingo, men den värdelösa karaoken.. tja, den kommer inte ens Spanien ifrån.



Första stället - en öl



Andra stället - 8 cl vodka, 2 cl grenadine, 2 cl limemix, sprite och citron - recept á la stuumpan.
Det blev därför 2 stycken.

Vi blev fulla, vi garvade, vi snackade, vi hade riktigt kul - precis som det ska vara.



                  

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0