Bullshit

Läste precis något heeelt idiotiskt:

"En svartsjuk flickvän är en trogen flickvän"

Öhm.. Jag vet inte när jag hörde så mycket bullshit i en och samma mening sist. För det första har svartsjuka och trohet inte jättemycket gemensamt och för det andra kan en av anledningarna till svartsjuka vara just att man är otrogen.

Now we talking. Otrohet är ett ämne som den här bloggen bjudit på mer än för många gånger. En av gångerna drog jag upp otrohet ur synvinkel att man misstänker andra för att göra det man själv gör. Det är ingen mindre synvinkel än den jag själv tvingats kolla från 2 gånger i mitt liv.

Alltså.. Om jag håller på och messar med en kille utan att min pojkvän vet om det, finns risken att jag börjar fundera på möjligheten att han gör exakt samma sak. Eftersom han inte vet om att jag gör det, finns såklart risken att han gör det utan att jag vet om det.
Hm... och sen börjar man luska i hans lur.

En svartsjuk flickvän kan alltså vara svartsjuk av anledning att hon misstänker pojkvännen för samma shit som hon själv pysslar med under exakt samma tidpunkt.

Om man är trogen och dessutom aldrig ens funderar på otrohet, försvinner många tankar runt det och det blir svårt att fantisera om att den man älskar skulle pyssla med det - speciellt eftersom man själv ser det som så extremt otänkbart.

Hänger ni med? Eller är det bara jag som tycker att detta är så fruktansvärt enkelt och logiskt.

Jag kan inte säga att jag skulle lämna dirr om min snubbe började bli onormalt svartsjuk från ingenstan, men jag skulle definitivt börja gräva efter en begravd hund och jag skulle börja väldigt huset.


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Amanda

Sv: inte just rengöring men kan tipsa om andra skönhetsprodukter :)

bra inlägg, inte tänkt på det så förut men det är fan sant.

2012-05-08 @ 08:15:27
URL: http://amandaelviras.blogg.se/
Postat av: Katja

Håller definitvit med!



Har du lust att göra ett bloglovinbyte? :)

2012-05-08 @ 10:43:15
URL: http://katjasplace.blogg.se/
Postat av: iiiden

sant!:)

2012-05-08 @ 21:25:08
URL: http://iiiden.blogg.se/

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0