Förbjuden lust

När jag var ute och tog några glas med Linda förra måndagen, träffade jag ett gäng häliga snubbar. Jag vet att jag har beskrivit det snabbt men en av killarna var lite extra intressant.
Vi snackade ganska länge och så kom vi in på ämnet otrohet. Det ena leder till det andra, som ni vet.

Förra gången jag skrev ett inlägg om otrohet, presenterade jag en helt ny tanke. Denna gång blir det en tanke från den anklades vinkel.



När man talar om otrohet nämner man gärna anledningar som; min partner slutade ha sex med mej det blev outhärdligt, jag ville prova något nytt, jag var nyfiken, jag var full, min partner sa att jag fick.. och så vidare.
Denna måndag när jag efter några bira började prata om otrohet med denna främling, blev allt plötsligt glasklart. Varför har tanken inte slagit mej tidigare? Det är ju så uppenbart.
Kanske har tanken slagit mej, men det är möjligt att den varit för långt bort för att riktigt nå den.

På samma sätt som vi alltid faller för människor vi inte borde falla för, människor som aldrig kommer falla för oss, på samma sätt om vi avskyr människor som avgudar oss och vice versa- jagar vi det förbjudna.
Kanske är inte det där med Eva, Adam och äpplet så luddigt i alla fall.
Man har alltid pratat om att människor vill ha det dom inte kan få. Det har varit en enkel mening att säga, men kanske inte fullt så enkelt att förstå.
I detta perspektiv talar jag alltså om att man är otrogen av anledning att man inte får, inte borde och egentligen inte kan. (Ordet kan är egentligen i psykisk benämning)

Det är så lätt att gå hem till sin partner. Där vet man att man får det, hur man får det och när man får det. Ser man det där förbjudna några meter ifrån vet man inte helt om man kommer att få det, hur det kommer att bli och om man någonsin kommer att få det.

Detta är min första logiska och troligtvis hittills bästa förklaring till otrohet.
Alla luddiga bortförklaringar om att partnern inte vill längre, eller att man inte visste vad man höll på med, att man var full eller fått tillstånd av sin partner, är bara rent nonsens egentligen.
Detta är just vad jag kallade det - bortförklaringar.
Förbjuden lust, är vad jag kallar en förklaring.


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0