Livet utan mjölk och ketchup

Jag ska inte säga att min diet är plågsam, men det handlar verkligen om att ändra vanor. Hittills har det gått förvånadsvärt bra! Jag trodde aldrig att jag skulle klara av det här, men det har varit ganska enkelt - och kul.
Även om jag inte har blivit mindre än så känner jag mej mindre. Jag har ju bara hållt på en vecka, men jag känner mej riktigt frisk faktiskt.
Kolhydrater kanske inte är så himla nödvändigt som man säger. Eller alltså.. klart jag fattar att det är nödvändigt, men helt klart inte i dom mängderna man trycker i sej.
Jag trodde att det skulle vara jättesvårt att skippa kolhydrater och alla godsaker som jag gillar, men helt ärligt så är jag nästan aldrig sötsugen längre.. ibland kanske.

Det svåraste är att leva utan mjölk och ketchup. Men nu när jag tagit bort allt jag äter ketchup till så har det blivit lite lättare. Att dricka te utan socker och mjölk är inte heller speciellt kul, framför allt inte när te är i stort sett det enda jag kan dricka just nu.

Som sagt, det är lätt att tro att denna diet är plågsam speciellt om man kollar på mina måltider. Det här var min middag till exempel.



Det vita är mozzarella och dom små bollarna är hemmagjorda. Det är inte så plågsamt som det ser ut, även om det är mer tallrik än krubb.


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0