Dag 2

Dag 2
7/7
 
Det blev inte speciellt mycket sömn den natten. Redan vid typ 11.00 slet jag upp Roya och skrek STRANDEN!!
Till min förvåning gick hon faktiskt upp, även fast vi bara hade sovit 4 timmar.
 
Vi gick upp, packade väskan med högtalare, youghurt och solkräm, sen vandrade vi ner till stranden. Jag hade redan då blivit riktigt hes så på ett antal videobloggar framöver kommer ni höra att jag snackar som en drogad zombie.
Förhoppningsvis går det över snart!
 
 
Första dagen på stranden var lite mulen, men glad för det var jag för då slapp jag få solsting första dagen. Däremot ska man aldrig tro att man kan skippa solkrämen bara för att det är lite molnigt - tvärt om!
Det må vara svalare, men normalt brukar ju solstrålarna reflekteras mot marken och sticka ut i atmosfären igen, men när molnen är i vägen stannar strålarna mellan molnen och marken - det säger sej självt vad som händer.
En liten kortfattad geografilektion här mitt i allt
 
Efter stranden gick vi till Lidl och shoppade för 700 spänn. Vi fick en jävla massa - framför allt snacks. Herregud, jag har aldrig köpt så mycket chirre på samma gång tror jag.
 
När vi kom hem chillade vi ett tag och sen lagade jag tacos.
 








 
Kvällen spenderades på ett brittiskt ställe som jag kallar Molly's. Det var såklart fullt av britter, så för en gång skull kunde man kommunicera med folk.
Killen på sista bilderna var visserligen från Wales om jag inte minns helt fel. Coolt, det är första gången jag träffar någon från Wales.. och tro mej, jag hoppas att det var min sista. Jag sparar storyn för mej själv, men storyn about the girl who met the guy from Wales är redan skriven.
 
Roya gick hem lite före mej den kvällen, själv snubblade jag in runt 8.00.

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Emelie , EMMIQ - Frisör & vardag

Vad har hänt med din navel ? :(

2012-07-13 @ 15:55:16
URL: http://emmiq.blogg.se

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0