South beach dieten

Jag googlade lite och hittade en diet som heter "South beach dieten". Jag läste igenom det hela lite snabbt och tycker faktiskt att den verkar logisk och bra. Såhär fungerar den:




Resultat: Oftast snabb viktnedgång i början, under fas 1.

Dieten är indelad i 3 faser och här kommer en beskriving för hur man går till väga för att lyckas bäst i varje fas. Först och främst finns det några kostråd som man bör följa:

♥ Undvik alltid att dricka fruktjuice, ät istället hela frukter
♥ Undvik vitt bröd, ät alltid fullkornsbröd istället.
♥ Undvik helt att dricka alkohol. Känner du att du inte klarar av att undvika alkohol så välj alltid att dricka vin  istället för öl eller starksprit
♥ Undvik polerat vitt ris, välj hellre råris
♥ Undvik vanlig pasta, välj fullkornspasta.

Fördelar med dieten: Den påstås vara optimal för kroppen och man får äta sej mätt.

Nackdelar med dieten: Hittills har man inte kommit på några

South beach dieten FAS 1 - Den strikta fasen
Fas 1 är den strikta fasen som pågår under minst två veckor. Under denna period brukar man få en snabb viktnedgång om man håller sej till det man ska. Ofta går man ner 3-6 kilo under dom första två veckorna. Fas 1 kännetecknas av att man minskar extremt på mänden kolhyfrater. Det är förbjudet att äta eller dricka följande:
Alkohol, bröd, bakverk, frukt, glass, godis, pasta, potatis, ris, socker, sötande drycker, ungsbakad mat.
Man får bara äta normalstora måltider 3 gånger per dag. Eftersom man inte får äta kolhydrater bör måltiderna bestå av något av följande:
Fisk, grönsaker, kött, nötter, olivolja, ost, skaldjur, ägg, kaffe, te eller vatten.

South beach dieten FAS 2 - Stabiliseringsfasen
Fas 2 följer man tills man har nått sin målvikt. Under denna fas är det tillåtet att äta kolhydrater igen, dock ac rätt sort.
Man får fortfarande bara äta 3 normalstora portioner per dag och dessa bör bestå av:
Samma som fas 1, frukt med lågt GI-värde, mjölkprodukter med låg fetthalt, fullkornsbröd, fullkornspasta, havremjöl och råris.
Under fas 2 är det förbjudet att äta eller dricka följande:
Vitt bröd, vit pasta, bakad potatis, vitt ris, glass, sylt elelr sötad mat.

Soutch beach dieten FAS 3 - Slutfasen
När man nått sin målvikt kan man tillåta sej att äta mer kolhydrater än tidigare om man vill. Men man bör ha i minnet att "överdosering" kan få en tillbaka till fas 1. Det är också viktigt att välja rätt kolhydrater och med det menas kolhydrater som har ett lågt GI-värde.



Det här ska jag definitivt testa så fort jag har fixat mina rutiner


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: JW Photography ♥

Åh bra diet. den ska ja testa! :))



härlig blogg btw^^

2012-02-08 @ 15:27:24
URL: http://crossthehills.blogg.se/

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0