Jag ser på när jag går under

Det slutar inte vara jobbigt,
klart att det inte gör. Man måste vara en idiot för att tro att saker ska lösa sej av sej själv.

Livet har aldrig varit lätt och det har aldrig varit meningen att man ska kunna ta någon lätt väg. Allt handlar alltid om att tvinga sej själv framåt och att försöka hitta en lösning.
Jag förstår inte varför jag fortsätter plåga mej själv. Varför gör jag inte det jag vet att jag måste göra?

Jag ser hur det bara blir värre och värre och allt blir större och större och jag undrar hur länge jag ska orka se på. Det blir knappast lättare att ta tag i allt när problemen är det dubbla mot vad det är nu.

Vart ska jag hitta styrkan och energin att försöka göra något åt det? Jag har tappat lusten fullständigt och fram tills nu verkade det vara en enkel lösning att sova bort allt, stirra in i väggen och koncentrera sej på att sitta på samma ställe dygnet runt.

Jag har ett mål, jag måste försöka komma dit. Målet är så långt borta och på ett sätt är det bra. Det ger mej tid, tid jag slösar bort.
Jag kommer inte ens komma i närheten genom att sova bort allt, stirra in i väggen och koncentrera mej på att sitta på samma ställe dygnet runt.



Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Emilie

Jag vet inte vad du syftar på men när jag lästa det där så kände jag igen mig jätt mycket. Är själv i en super jobbig situation just nu. Allt känns hopplöst lixom och man ser inte hur det nånsin ska kunna bli bra. Man har inte styrkan att ta tag i problemet samtidigt som man själv inser att man själv är den enda som kan göra nått åt det. Vet att jag inte känner dig eller nånting men du verkar va en super fin tjej och skulle gärna hjälpa till om du skulle vilja snacka!

2012-01-13 @ 13:43:55
URL: http://emiliekrantz.blogg.se/
Postat av: Emilie

Jag vet inte vad du syftar på men när jag lästa det där så kände jag igen mig jätt mycket. Är själv i en super jobbig situation just nu. Allt känns hopplöst lixom och man ser inte hur det nånsin ska kunna bli bra. Man har inte styrkan att ta tag i problemet samtidigt som man själv inser att man själv är den enda som kan göra nått åt det. Vet att jag inte känner dig eller nånting men du verkar va en super fin tjej och skulle gärna hjälpa till om du skulle vilja snacka!

2012-01-13 @ 13:44:22
URL: http://emiliekrantz.blogg.se/

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0