Plugga spanska

Nu tänkte jag berätta lite om mitt nästa steg i mitt flyttprojekt.  Än så länge är jag fortfarande fast besluten om att flytta. Några vänner har börjat knorra lite nu och det känns ju förstås förbaskat bra.  Då vet man att man kommer bli lite saknad i alla fall. Fast jag har en känsla av att jag är mer eller mindre bortglömd efter en vecka.  Ajja stunt samma.
 
En del av flytten handlar om att lära mej språken - helst snabbt och effektivt.
Men jag har väl aldrig varit ett proffs på språk direkt, inte heller kan jag förstå att jag sitter och letar spanskakurser och frivilligt går tillbaka till skolbänken. Det här var jag i gymnasiet när det kom till att plugga:
 
 
Plugga.. roligare saker fanns det ju om man säger så. Nu har jag bestämt mej för att ta min lilla spanska till en lite högre nivå.  Än så länge har det gått i vågor när det kommer till att hitta spanskakurs. Ena stunden hittar jag något riktigt bra, och sen visar det sej att dom har klappat igen, och andra stunden hittar jag något som jag inte alls vill gå, men så tvingas jag väl nästan inse att det kanske ändå är det bästa alternativet.
 
Det jobbigaste har varit att vissa kurser bara kör en eller max två gånger i veckan. Så kan man göra om man är med i en pingisklubb men fasiken inte om man ska lära sej ett språk så jag hummar lite på den punkten. Jag vill ju att det ska gå så fort som möjligt så jag kan göra av mej själv någonstans, så det vore riktigt bra att hitta en intensivkurs på ett antal timmar om dagen i x antal veckor, men det var svårare än jag trodde.
 
Det verkar också finnas gott om folk som startat sin egen lilla skola i hemmet, men dom är helt värdelösa på att svara på mail. Så det är väl lite där jag står. Mitt emellan "jag kommer aldrig lära mej spanska" och "det här kommer gå alldeles utmärkt"
 
Vi får se hur det går helt enkelt, men jag har bestämt mej för att jag ska baskemej lära mej spanska nu.
 
To be continued

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0