Limitless



Jag såg nyss den här filmen, Limitless.
Det är väl knappast någon som har missat den(?)
Hur som helst handlar den i alla fall om en kille som gör sitt "bästa" för att skriva en bok. Detta "bästa" innebär 0 sidor, en stökig lägenhet, alkoholproblem och för många ciggpaket.. tills han en dag av en slump stöter på sitt ex's brorsa. Brorsan ger honom en drog som gör att han istället för att använda 20% av hjärnan, nu använder 100%. Från att inte ens kunna betala hyran flyttas han upp till att på 10 dagar dra in 2 miljoner dollar och det slutar inte där.
Problemet med droger är att man behöver mer och ju mer man tar desto mer indragen blir man i saker man kanske inte kunnat förutspå, trots att man kan använda 100% av hjärnan.

Jag tycker att filmen var bra, precis som alla andra. Snyggt gjord, coola effekter, verklig.. Samtidigt var den hemsk och stundtals lite enformig. Men  bra film, definitivt sevärd, troligtvis fler än en gång.

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0