Schnåårk

Nej hörni, nu har jag pepprat färdigt. Förhoppningsvis är ni nöjda med att ni har fått några inlägg till imorgon i alla fall.

Själv ska jag ta och dra ur jacket nu. Jag måste försöka vara kry på jobbet imorgon. Vi reser ju runt så galet mycket. Idag var jag i Farsta och sen typ Lilla Essingen och jobbade, igår var jag i Thorildsplan och Fridhemsplan och imorgon börjar jag i Kärrtorp och sen får vi se vart vi rör oss vidare.

Kärrtorp! Here I come...

Ska bara sova lite först.

Godnatt


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: josefin

Jag kom in på din blogg av en slump, men måste säga att jag älskar den! Jag tycker att du har väldigt kloka tankar och värderingar kring allt runt kärlek och jag antar att det är därför jag nu skriver till dig. Jag förstår om du väljer att inte svara, men jag skulle bli jätteglad om du valde att göra det.



För att göra en lång historia kort. Jag började dejta en kille, killen som var poppis bland alla tjejer och har massa efter sig. Han är killen som låtsas vara självsäker och tuff, men innerst inne så märker man att han är väldigt osäker och feg. Han har haft många korta förhållanden men alltid sagt till tjejerna han träffar att han inte är ute efter något seriöst. När tjejen får känslor så drar han. Så träffades såklart vi, och allting var anorlunda. Han sa väldigt tidigt att han började bli kär i mig och att han inte var ute efter något seriöst för att han hade tänkt satsa på jobbet ett tag till, innan han binder sig. Men med mig, då var allt anorlunda. Vi dejtade i 8 månader, men det var precis som att vi var tillsammans. Det var aldrig okej för någon av oss att vara med någon annan för det skulle ses som otrohet. Han sa att han väldigt sällan får starka känslor för någon annan och att han sällan kan säga till någon att han älskar personen. Han sa att han hade starka känslor för mig, att han älskade mig väldigt mycket och att jag var den bästa och finaste tjejen han någonsin träffat. Han såg en framtid med mig och kunde se mig som mamman till hans barn. Men han var inte riktigt redo för att binda sig och satsa fullt ut. Han bad mig vänta och ge honom mer tid. Jag gjorde det tills att jag inte orkade mer. Han gjorde slut, men kom tillbaks dagen efter och ångrade sig. han skickade långa uppsatskärleks förklaringar till mig, och hörde av sig hela tiden. Vi började ses igen, men han var fortfarande inte redo så jag gjorde slut med honom 3 gånger på en och en halv vecka. Sista gången jag träffade honom, det var en fantastisk kväll, han hade lagat mat och det var bara så romantiskt. Det kändes i hela kroppen att allt han sagt den senaste tiden att han verkligen menade det. När vi låg i hans säng så sa han att han älskade mig väldigt mycket, och att det bästa han visste var att mysa med mig. Han sa att han inte skulle fixa att bli dumpad igen, att han skulle bli knäckt utav det. Några dagar senare gjorde jag slut iaf, han fick mig att känna mig som ett andrahandsval även om han sa att jag inte var det. Men jag förklarade för honom att jag älskade honom och inte ville vara med ngn annan än han. Men att jag inte ville tära mer på oss, jag ville att vi skulle ha chansen att börja om på nytt i höst när tajmingen var bättre för oss båda. Han höll med mig o sa massa fina ord. Som att jag var den bästa han någonsin träffat o han var kär i mig o massa fint. han sa att han saknade mig och oss, han skickade även ett sms samma natt o skrev att han saknade mig. Två dagar senare raderade han mig ifrån fb utan ett ord. 4 dagar senare skulle han o en kompis iväg på semester i två veckor. Inte ett ord ifrån honom!! Ingenting. När han var borta så fyllde han år, jag hörde inte av mig o sa grattis. Så några dagar senare fick jag ett mess av honom. ''förlåt för att jag bara försvann, men jag visste inte hur jag skulle hantera alla mina känslor, så jag tog den enkla fega vägen. men du ska veta att jag tänker på dig ofta. Jag svarade på det smset ngt i stil med att jag önskat att han hade sagt de ist för att fly & att jag hade accepterat hans beslut o lämnat han i fred. Sen pratade vi inte mer. Istället kom nästa slag i magen, som fick mig att vilja dö. På omvägar fick jag veta att han skulle åka utomlands med en annan tjej dagen efter han o hans polare kom hem. Han skulle åka med tjejen som han visste att jag hade stört mig på under hela vårt ''förhållande'' för hon har varit kär i honom under en längre tid. han visste att jag var svartsjuk o att det skulle såra mig så sjukt mkt om han gick till henne. Och det var det första han gjorde. Jag misstänker dock att det kan ha med att göra att en av hans närmsta vänner är intresserad av mig och har raggat på mig välfigt mkt. Han sa till mig att det var en oskriven regel, att man inte rör sitt ex kompis och att det skulle krossa honom om ja gick till hans kompis om de tog slut. Han visste att hans kompis även var min typ av kille som jag faller för. Men skitsamma, nu iallafall har det gått en månad sedan det tog slut. Och det känns som att varje del av mi somdig under tiden det tog slut och när jag fick veta att han har ny tjej nu sakta men säkert börjar komma tillbaks. Men jag kan ändå inte låta bli att analysera hurvida han är med henne.

1. för att komma över mig?

2. för att han haft känslor för henne hela tiden också och spelat dubbelt?

3.för att såra mig för att han vet att det skulle göra lika ont i mig att han är med henne som om jag vore md hans kompis?



Kan han verkligen efter vår tid bara kunnat glömma mig så fort och gått vidare med ngn annan? kan han redan vara kär i henne? Vi hade det ju så bra ihop,aldrig tjaffs o alltid kul ihop de sa han själv, hans ord. och sexlivet var bland de bästa han haft..

Jag vet att jag måste sluta analysera och gå vidare, men jag är så desperat efter en förklaring liksom. Så om du orkar så får du jättegärna ge mig din syn på det hela. Var inte rädd för att såra mina känslor, för det går inte mer förtillfället. vill baara ha en ärlig åsikt om det hela. Jag vet ju att han är killen som inte kan vara ensam utan går till nästa tjej när det tar slut. Men kan han redan ha kommit över mig och glömt allt? och gått vidare för att vara lycklig med henne nu? eller gick han kanske till henne för att det är lätt att gå tillbaks till ngn som man har ett förflutet med, som man vet har känslorna kvar? för dom har ju trots allt träffats förut men då valde han att dumpa henne.. Jag lärde mig iaf, att äldre killar inte behöver vara mognare än killar i min ålder. Han var ändå 29 år men betedde sig som 12..

2011-09-07 @ 13:34:31

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0