Blodigt sår

Här är ett inlägg jag skrev i februari. Jag tänkte göra ett sår till Halloween så då visar jag igen.



Jag har fått lite frågor om min vackra självmordbild. Det finns självklart flera, men jag ville inte slänga ut alla på samma gång. Den som väntar på något gott får gärna vänta ett tag till. I det här fallet blir det; Ni

En av frågorna jag har fått är; Varför togs bilderna?
Svaret är att jag gillar att göra saker som jag aldrig sett någon annan göra. Jag älskar att knäcka en idé före någon annan. Det här är dessutom vad jag skulle vilja kalla modern konst.
SÅ DET SÅ!

Den andra frågan som ställs då och då är hur jag gjorde själva såret. Det tänkte jag förklara nu. Det finns flera sätt att göra ett sår på. Jag gjorde det lätta komplicerade såret.
Der här behöver du:
♦ Lera
♦ Sked / annat platt verktyg
♦ Flytande latex
♦ Nål / vasst föremål
♦ Sminkv / teatersmink
♦ Blod
♦ Fantasi
♦ MASSA BLOD!

Man kan antingen springa runt och köpa allt separat, eller så gör man som jag och Marre gjorde.




♦ Färdigt set - 169 kronor - Buttericks
♦ Extra burk special blod - 69 kronor - Buttericks

 
1. Börja med att lägga en korv av lera där du vill ha såret (i mitt fall var det ju på armen)
Om man vill kan man sminka med lite rosa, rött, lila, svart och blått innan för att få lite rodnad under såret. Det funkar också att lägga till det efter om man vill.



2. Ta sen något och smeta ut kanterna lite, jag tog en sked för jag hade inga direkta verktyg.



3. När leran har torkat är det dags att smeta på flytande latex. Täck allting.



4. När latexen har torkat blir den genomskinlig. Ta då ett vasst föremål och gör en reva genom korven.



5. När revan är klar är det dags att få allt att se hudfärgat ut. Jag använde min foundation till det.



6. När det är klart ska revan fullas med massa blod. Man kan sminka fram blodådror på sidorna av revan, fixa rodnad o.s.v. Använd fantasin.


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0