Jag är fri!

Många som skulle ta studenten i år var livrädda eller hade lite små-ångest. Det är förmodligen inget ovanligt. Frågor som; Vad kommer hända nu? Vad ska jag göra av mej själv? Vad vill jag bli när jag blir stor? Ska jag plugga vidare eller sappa runt nu? är förmodligen dom vanligaste.

Själv har jag inte haft någon ångest alls. Tvärt om har jag med glädje räknat ner dagarna. Ni vet hur skolan har varit för mej - pain in the ass större delen av tiden.
Gymnasieklassen har inte varit lika vidrig som högstadiet, tja det är väl knappast svårt att slå, men jag kan inte direkt säga att jag har varit stormförtjust i den. Det kanske var lika bra egentligen. Ju bättre man har haft det i skolan, desto mer saknar man det sen.
Klart som fan att man får ångest.

Jag kan sakna det lite nu, men egentligen har jag ingen aning om vad jag saknar. Jag mådde ju stundtals otroligt dåligt i skolan och känslan av att inte veta om man skulle få vara ensam eller ha någon att umgås med under dagen ska bli jävligt skön att slippa. Sanningen är att jag egentligen inte har ett skit att sakna. Men det är väl så att jag mellan alla tråkigheter ändå har en del roliga minnen, som nu kommer blekna. Det finns en vana att gå till skolan och nu ska den vänjas bort. Som männisa har man ofta en tendens att glömma tråkigheter och fokusera på det som var bra. Hade jag varit ställd tvärt om hade jag spottat på skolan nu.
Hur kan man sakna något man svuret över och kallat helvetet på jorden?

Kanske är det för att jag faktiskt inte vet något bättre. Vad har jag sett utanför skolbänken?

Det är ju nu kan jag kan börja leva. Jag behöver inte sakna skolan för jag kan göra mina val, jag kan välja att göra så otroligt mycket roligare saker och faktiskt slippa alla kalla kårar. 

Vissa säger att det är nu allvaret börjar, jag säger att det är nu livet börjar 


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0