Att verkligen inte veta

Jag känner mej rätt deppig just nu. Eller tom snarare.
Jag vet nämligen ingenting.

Har ni känt den känslan någon gång? Tomhet har väl alla känt någon gång men har ni känt att ni inte vet någonting, ni vet inte vad ni vill göra, ni vet inte vad ni vill med framtiden, ni vet inte vilka ni vill umgås med, ni har inga planer ni vet inte ens om ni vill ha ett förhållande. Har ni känt det?

Så känner jag nu.
Jag har vänner som jag tycker jättemycket om och jag träffar en snubbe som är helt underbar, jag har en familj som jag älskar över allt annat och jag är fri som en fågel att göra vad jag vill.
Ändå sitter jag här och känner mej helt jävla tom och ensam.
Dessutom tar jag studenten nu.
Impulsivt sa jag plötsligt upp mej och jag har hoppat på en utbildning som jag inte ens vet vart den kommer leda.

Det hela kan alltså innebära att jag, om några veckor, står arbetslös.
Vart fan ska jag göra av mina dagar då?

Om 3 veckor har jag inget jobb kvar på Donken, då går jag på semester.. Tanken var att den semestern skulle vara i 2 veckor. Kanske blir det nu en betydligt längre semester.
Jag känner mej så jävla förvirrad.

Däremellan vet jag ingenting om vad jag vill göra med min framtid. Visst har jag några små planer hit och dit, men inget känns tillräckligt lockande för att sätta det i verket just nu.

Vill jag resa? Vill jag ha pojkvän? vill jag flytta hemifrån? Vill jag starta ett företag? Vill jag vara singel? Vill jag dumpa vissa vänner? Vill jag gå tillbaka några år? Vill jag röja runt och strunta i allt? Vill jag skaffa nya vänner? Vill jag flytta till ett annat land? Vill jag söka nytt jobb? Vill jag gå en annan utbildning? Vill jag försäka häva min uppsägning? Vill jag flytta till en annan stad? Vill jag...

Fan, jag kommer gå i taket om jag inte gör något åt det här snart!!


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0