Rinkebysvenska

Nu sitter jag i skolan. Jag kom verkligen, verkligen försent idag. Jag har 3 lektioner och jag kom till den sista. Jag förtjänar ett pris!

Just nu sitter jag och skriver ett arbete om rinkebysvenska. Jag tänkte dela med mej av lite kul upptäckter. 

  • Bängen = Polisen 
  • Haigwan(hi-1) = Odjur 
  • Jonatan = spring pojke 
  • Kelbo = hund 
  • Memets = Bröst 
  • Orozbo = Hora 
  • På skottet(ai tiro) = Snabbt 
  • Shuno = Snubbe 
  • Taitisch = trend nisse/ rikemans barn 
  • Araba = Bil 
  • Aguer jäck =blå tira/infekterat öga 
  • Back = Kolla 
  • Beckna = Sälja

Jag känner att jag ligger efter lite

Jag har också frått fram att man kanske tänker göra rinkebysvenskan till ett språk, då slipper invandrare lära sej svenska... Vad är det för jävla skämt? 


 








































Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: dagge

skriver ni också om rinkebysvenska haha ,, skulle behöva lite tips om vad man kan skriva om dee ,, sitter här o undrar vad man kan skriva.. fett tråkigt :D .. om du kan dela lite info så skulle det uppskattas :D haha

2011-02-09 @ 00:20:30

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0