Jag är alkoholist

Anledningen till att jag inte har uppdaterat på väldigt länge är att jag har haft fullt upp med att vara helt galen.

Jag har haft jullov i snart 3 veckor. Det har varit 3 underbara, men jävligt slitsamma veckor.

Jag har supit praktiskt taget varje dag.
Resten av tiden har jag jobbat.
Jag har varken ätit eller sovit speciellt mycket så ni kan ju tänka er att jag är rätt sliten nu.

Jag har till och med fått alkoholutslag! Jag har sår i hela anisktet och riktigt taskig hy, jag tror att det beror på att jag har gått och lagt mej aspackad kockan 3-4 varje morgon och sen gått upp vid runt 10.

Så sliten som jag är nu har jag aldrig varit.

Let's face it.

Jag är alkoholist.
Jag måste dricka varje dag. Jag är nykter nu och ni anar inte hur svårt det är. Jag är nykte av en enda anledning och det är att jag ska jobba ett långt pass imorgon.

Sanningen är att jag sitter och tittar på mina flaskor hela tiden, jag vill så gärna ha innehållet. Jag är dessutom välkommen till en fest ikväll. Det finns verkligen ingen anledning för mej att sitta här. Jag hatar att jag ska jobba imorgon. Jag hade aldrig suttit här nykter om jag inte hade jobbat.

På 3 veckor har jag haft ungefär 4 eller 5 nyktra kvällar. Resten av dagarna har jag varit aspackad. Det är så jag vill ha det, I guess.
Det låter så jävla hemskt. Jag vet inte vad jag ska göra.

Jag trodde aldrig att det skulle bli såhär. Jag är beroende av alkohol. Jag känner mej inte glad, jag har ingen lust att leva, jag vill bara bort. Jag mår bara bra när jag är full. Det är då jag trivs.

Jag har kommit på mej själv med att äta en gång om dagen.
Igår åt jag klockan 18.00 jag krökade från 21.00-07.00 jag sov från 08.00- 13.30 och jag åt inte igen förrän 16.00.
Alkoholen får mej att glömma att äta. Jag känner ingen hunger, jag kan gå i över ett dygn utan mat utan att känna det. Det enda jag vill ha är alkohol.

Ni anar inte hur jobbigt det är, hamna inte där jag är nu. Man måste ta tag i sej själv. Jag har insett mitt beroende nu. Jag vet inte hur jag ska få det att sluta. Varför ska jag avstå något jag mår bra av?


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: dee

sluta tjata o sök hjälp istället!!

2011-01-10 @ 13:29:53

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0