Dejtingtips

Snart är det alla hjärtans dag . Jag älskar den dagen, även fast den alltid har blivit dålig för mej eller som dom senase åren - då har jag alltid varit ensam, trots att jag har haft en pojkvän! I år är jag nog ensam igen .

Jag får kanske fixa en romantisk dejt med mej själv. Jag kommer nog på något. Men nu tänkte jag ge er lite tips på vad man kan göra på alla hjärtans dag i form av dejt, och hur man kan fixa en bra dejt resten av året också. Även om dejter har minskat så finns det fortfarande folk som gör det. Jag hoppas att en ny generation kan föra tillbaka dejter i människors liv! Aaw, kolla, jag kan faktiskt vara romantisk.

Alla hjärtans dag med partnern:

Om du redan har ett förhållande är det inte lika viktigt med extrem spänning. Köp hem massa choklad i form av hjärtan (självklart), ge varandra en liten present, stäng av mobilerna och koncentrera er på varandra. I ett förhållande finns det mycket kul man kan hitta på den 14:e februari. Gå på en fin restaurang eller sitt hemma och kolla på en romantisk film. I ett förhållande spelar det inte så stor roll vad man gör denna dag, huvudsaken är att man koncentrerar sej på varandra och förhållandets kärlek. Det kan man leva länge på.

Alla hjärtans dag med en random:

Här är det lite svårare, vill man att det ska hette till krävs det att man faktiskt gör något. Jag skulle fortfarnde rekommendera en restaurang eller ett mysigt café. Där kan man sitta och lägga all energi på den personen man är med. Det viktigaste är att man är sej själv och att man har kul. Då löser sej det mesta. Efter att ha suttit på ett café ett tag kan man ta en lång promenad i en park, bara man är hyfsat varmt klädd så funkar det hur bra som helst. Elller så vänder man på det och tar en promenad först, när man fryser går man till ett café.

Första dejten vinter:

Entligt mej finns det gott om saker man kan göra på första dejten, en av sakerna man ska hoppa är bio. Man lär inte känna varandra och båda sitter klistrade på filmen. Mycket oromantiskt. På vintern är det dock oftast för kallt för att vara ute men varför inte gå och bowla? Är man inte helt värdelös på det kan det bli ganska kul. Att bowla eller spela biljard på första dejten är att göra något den andra troligtvis aldrig har gjort på en första dejt förut. Det är alltid bra att vara lite speciell, då minns man varandra på ett, förhoppningsvis, positivt sätt.

Första dejten vår:

Våren är också ganska kall, oftast. Jag skulle nog köra en fika på första dejten. Man kan sitta och prata, titta ut genom fönstret och se snön smälta. Vårkänslor kommer fram, man blir gladare och självklart är dejten dömd att lyckas. Vill man inte ta en fika kan man göra exakt som tidigare nämt, promenader, bowling eller biljard.

Första dejten sommar:

Ska man ha sin första dejt på sommaren ska man definitivt försöka spika den en varm dag. Träffas man på dagen kan man gå till ett nöjesfält, vad kan vara bättre än att vinna fina priser och ha riktigt kul på första dejten? När man har kul lär man sej mycket mer om den andra personen. Träffas man på eftermiddagen skulle jag rekommendera en mysig picknick. Fram med filt, sallader, grillad kyckling, potatissallad och alkoholfi cider. Det kan inte bli bättre. Håll stämningen uppe och se till att ni har riktigt kul bara så kommer det gå hur bra som helst. Det där kan inte misslyckas!

Första dejten höst:

Sommaren är slut och alla letar efter en kärlek att dela en kall vinter med. De stora halsdukarna och chailatten kommer fram. Hösten är en fik-årstid. Så enkelt är det. Vandra runt en stund bland dom fina höstlöven och gå sen till ett riktigt mysigt fik och prata i flera timmar. Lär känna varandra och kän efter hur det känns att umgås med personen. Hösten är en mysig årstid passa på att utnyttja det i allt ni gör på den första dejten.


Skippa det här på första dejten:

♥ Kolla inte på klockan
♥ Håll inte på med mobilen
♥ Strunta i alkohol
♥ Ha inte sex på första dejten
♥ Ta inte hem honom / henne till dej, det kan bli jobbigt att få personen att gå när du vill det
♥ Ljug inte om något, det kan bli jobbigt om det hela blir serilöst senare.

Sen gjorde jag lite research också. Hittade några riktigt roliga punkter, ta dom som ni vill. Jag garvade.

♥ Kom sen till en date. Det kan leda till att man blir ihop i 16 år....
♥ Sitt inte tyst och gå inte på toaletten.
♥ Involvera en blå smurf på något sätt



Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Ellinore Sånge

Tack! :)

2011-02-09 @ 17:03:29
URL: http://ellies.blogg.se/

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0