Vänner som inte är något att ha

Anledning till att man säger; "man kan inte lita på någon annan än sej själv" är för att det är så himla sant. Det uttrycket kan man faktiskt lita på. Man märker i vissa situationer, vissa lägen, vissa perioder, vissa händelser, vilka som faktiskt är något att ha och vilka som inte är det.
Skrämmande nog man man nästan alltid i dessa situationer, dessa lägen, dessa perioder, dessa händelser, konstatera att det mesta inte är något att ha.

Det finns knappt några människor som står upp för en idag. undrar varför.
Kan det verkligen vara så att alla har blivit så självupptagna, stressade, fullsmäckade med aktiviteter, egoistiska att man inte längre har tid, ork energi, att bry sej om dom man påstår betyder något för en.
"Jag finns här för dej gumman, du kan ringa mitt i natten om du vill.." Känns uttrycket bekant? Vem har inte sagt det? vem har inte hört det?
Vem har seriöst menat det?

Idag finns ett antal medel, verktyg, kommunikationer för att hjälpa folk i sin vardag. Det hela är väl menat att minska stress och fullsmäckade scheman. Istället känns det som att folk stressar mer. Av vad jag har hört stressar folk mer idag än förr - och då gick bilarna i 16 km/h, inga tunnelbanor fanns, facbook och mobiler var väl ett jävla skämt.
Det är så enkelt idag, möten kan skötas hemifrån, bilen står utanför huset, tunnelbanorna går näst intill dygnet runt, allt kan göras via mobil och i princip behöver man endast ligga i sängen. Vad är det då som gör att man inte kan lyfta luren, ringa nära och kära och bara fråga vad dom gör nuför tiden, hur dom mår, om dom behöver hjälp... hmm.. undrar om dom ens lever.

Personligen tycker jag nästan att det är skamligt att man lovar så mycket men inte håller något, att man ska verka så bra, men alltid prioriterar fel, att man är jävligt duktig på att säga vad andra gör fel, men sällan ser sina egna brister, att man inte ens föröker upprätthålla kontakter på grund av att allt annat av någon dum anledning skulle vara viktigare.

Herregud, jag är verkligen född i fel tid.




Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0