Killarna man faller för

Jag kollade på Batman som gick på 5:an för ett tag sen och jag fattar inte vad det är med mej! Jag brukar aldrig gilla sånna filmer, men plötsligt har jag till och med blivit ägare av första Spiderman filmen!

Jag funderade lite på det där efter filmen. Är det så att det egentligen handlar om att tjejer drömmer om män som är exakt som dom och att det då är det som gör att man fastnar för filmen? Dom är actionhjältar som dyker upp när man verkligen behöver dom, dom är mystiska och avslöjar inget om deras personligheter - inte ens vilka dom är, men egentligen är dom romantiska och näst intill tama.
Kan det vara så att man fortsätter titta just på grund av mystiken?

På samma sätt slängde sej Edward Cullen in i tjejers hjärtan.. tror jag. Han offrar allt för att skydda Bella, inget är viktigare. Egentligen är han farlig och precis som Batman skulle kan kunna döda vem som helst utan att knappt behöva lyfta fingret men istället använder han sin styrka för att rädda.

Kan det vara så att man tycker att man lever i en värld där killar är svin och därför lätt fångas av dessa hjältar?
Jag vill inte tro att det är så, men jag är inte den första som har lagt fram hypotesen (dock var jag lite mer rak på sak kanske, jag säger det alla andra menar).
På ett sätt tycker jag inte alls att det här är en konstig hypotes. Redan som småttingar lär man sej om prinsessor som räddas av prinsar - dom sitter fast i torn, sover i 100 år, blir nästan dödade av styvmödrar och så vidare. Sen växer man upp och inser att världen inte riktig ser ut så men slutar aldrig hoppas på att man ska träffa en prins en dag.
Prinsarna från filmerna är hjältar och räddare i nöden, en sån kille skulle jag gärna vilja träffa i verkligheten. Skeptisk..

Är det då konstigt att man blir besatt av dessa filmer? Det har gått typ 14 år, filmerna är inte längre tecknade men har mer eller mindre samma inverkan.

På ett sätt är väl detta också mänskligt. Vad gör killar när dom tycker att hela stan kryllar av enbart oattraktiva tjejer med halva hjärnor?


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: mitt söta namn är Rafael

Surfade förbi i natten googel tog mig hit, utan att ha orkat läsa igenom hela inlägget törs jag ändå säga så här. Problemet är snarare att tjejer på något sätt dras till killar som behandlar dom illa, även fast alla varningstecken redan från början funnits där så blir det ändå att dom vill dit,och sen gråts det ut när dom blir sårade etc etc etc...



Mitt bästa bevis på detta är genom egen erfarenhet, tjejer dras till mig, jag har en "badlook" men när det sedan uppdagas att man är snäll som en "björn" tröttnas det fort och det är inte lika "spännande"



Må fint Stuumpan

Tjingeling!

2011-08-29 @ 05:47:03
Postat av: mitt söta namn är Rafael

Surfade förbi i natten googel tog mig hit, utan att ha orkat läsa igenom hela inlägget törs jag ändå säga så här. Problemet är snarare att tjejer på något sätt dras till killar som behandlar dom illa, även fast alla varningstecken redan från början funnits där så blir det ändå att dom vill dit,och sen gråts det ut när dom blir sårade etc etc etc...



Mitt bästa bevis på detta är genom egen erfarenhet, tjejer dras till mig, jag har en "badlook" men när det sedan uppdagas att man är snäll som en "björn" tröttnas det fort och det är inte lika "spännande"



Må fint Stuumpan

Tjingeling!

2011-08-29 @ 05:47:19

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0