Kom över en kille på 14 dagar. Slutsats

 Många skulle säga att jag är korkad som tycker att man ska ta dom 7 mest sårbara dagarna för att sörja, istället för att supa ner sej och sörja när allt har lagt sej lite. Visst, jag förstår tanken men då har ni inte riktigt fattat killar- Det är vad jag anser.
Killar har en tendens att ta några dagar och roa sej och sen kan dom komma tillbaka när dom är färdiga med det. Detta säger jag inte utan grund. Under en tid levde jag med en kille som gärna tog en vecka då och då och levde livet och sen kom tillbaka till mej när han tröttnat på det. Hade jag uppfunnit den här metoden tidigare hade han aldrig kunnat göra så. Att först ta 7 dagar och verkligen komma över honom och inse vilket kräk han är gör en starkare än någonsin och ringer han efter 7 dagar måste man helt enkelt stå emot. När 7 dagar gått och man går ut för att börja ha kul, är chansen stor att han observerar det och ångrar sej. Han kan ångra sej för att han saknar en, men jag skulle säga att den störta anledningen till hans ångest är att han ser en tjej som står på egna ben, inte tar någon som helst skit, som klarar sej själv, som går vidare, suddar bort hans revir, alla minnen av honom, en tjej som är självsäker och vet vem hon är och kanske värst av allt ser han en tjej som nu kommer träffa hundra andra killar och han kommer inte vara en av dom.
Killars värsta egenskap är att dom ofta underskattar oss och tror att dom kan göra vad dom vill. Slå oss, lämna oss, förolämpa oss, vara otrogna, kasta en jävla massa skit och vi kommer aldrig ha styrka nog att lämna honom för han är vår enda säkerhet och trygghet.

När jag har snackat med killar om det här brukar dom börja med att garva åt mej. Vem kunde tro att killar tänker så mycket? Ärligt talat, dom gör det. Inte ens dom själva fattar det. Det här säger jag inte heller utan grund. Jag har analyserat mina ex beteenden lite på sista tiden och kommit fram till mycket trevliga slutsatser. Egna erfarenheter är den bästa läran vad gäller sånt här. Men det skadar aldrig att ta del av andras erfarenheter, glöm inte det.
Just därför rekommenderar jag människor att testa min metod. Den funkade på mej gång på gång, och jag vågar lova att den kommer funka på flera av er där ute.

Detta krävs för att det ska funka:

- Någon typ av styrka
- Åtminstone lite självrespekt / självbehärskning
- Envishet



Bra jobba allihop som gjorde det här tillsammans med mej. Hur mår ni? Har ni stött på problem på vägen?

Själv har jag inte direkt haft en dans på röda rosor. Jag gick inte alls igenom det här problemfritt. Men det har gått 14 dagar och visst fan är jag kvitt honom!
Det känns underbart, nu är jag redo att börja om

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: f

jo men känner också det :)

2011-08-23 @ 00:07:01
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

jaa du ingen aning :S haha

bor du i sthlm?

2011-08-23 @ 00:11:35
URL: http://natalies.se
Postat av: Anonym

än så länge?

2011-08-23 @ 00:19:46
URL: http://natalies.se

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0