Kom över en kille på 14 dagar. Dag 9

                      
Förhoppningsvis vaknar man hyfsat utvilad och har man inte druckit alkohol kvällen innan kan man nog le litegrann i alla fall.
Under Dag 9 bör man börja fundera på vad som motiverar en att vilja leva. Har man umgåtts hyfsat tätt med killen i fråga är det naturligt att man har ett hål som måste fyllas. En vecka har 7 dagar, har man umgåtts vi säger 3 av dessa 7 dagar har man 3 dagar man måste fylla ut med något annat nu. Dag 9 ska gå åt till att fundera över vad som kan fylla ut tomrummet. Försök se allt som möjligheter istället för sorg. Plötsligt kan man börja spela fiol eller piano, basket eller golf. Nu finns det plötsligt tid att lära sej ett nytt språk, eller äntligen får man se alla tv-program man aldrig hann se. Man kan joina en bokklubb eller spendera kvällarna i soffan med en trave böcker. Jag vet att det låter as löjligt att tänka såhär. Tid finns inte plötsligt för att något har försvunnit, man slösar bort den på något annat. Men under Dag 9 är det såhär man ska tänka.
Jag återfick viljan att spela gitarr och börja träna kickboxning igen när killar försvann ur bilden. Ni kanske inte tror mej men det är sant.

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0