Levande begravd

                                       

Enda sen jag var liten har jag varit ett fan av Beck. När jag var liten gick dom, en efter en, varje söndag men jag fick aldrig se klart dom. Tv 4 envisades med att nyhter klockan 22 och då blev det alldeles försent för en liten tjej att sitta uppe. Dessutom kunde man inte sova på nätterna efter att Gunvald hade blivit strypt. Jag som var så himla kär i den mannen.

Sen den tiden är det inte mycket som har förändrats, jag är fortfarande ett fan av Beck, Tv 4 envisas fortfarande med att ha nyheter klockan 22 och jag är fortfarande helt kär i Gunvald.. Det enda som har förändrats är att Gunvald idag är en levande man för mej och inte en karaktär och självklart, nu får jag se klart filmen.

Idag såg jag Levande begravd för första gången! Fy mej säger jag bara. Jag har sett alla Beck-filmer så många gånger att jag kan höra en replik och sen i nästan alla fall veta exakt vilken film och vilken karaktär repliken kommer ifrån. Eller tja.. bara dom 26 sista filmerna. Dom första har jag faktiskt inte sett. Vad finns det? 37 sammanlagt?

Levande begravd har i alla fall kommit i kläm men idag såg jag den. Jävlar vad bra den var! Jag hade gott om rysningar hela filmen. Dom har gjort det exakt som i en skräckfilm, man vet att något ska hända och man bara väntar på att det ska hända. I vissa scener gav dom inte bara ett sånt tillfälle utan hur många som helst, klart man satt på helspänn. Ni vet det där: "Stå för fan inte där, nej gå inte ensam!! för i helvete människa vänd dej om! Spring!!" Man vill bara hoppa in i tv:n och snacka lite vett i personen som är i bild för tillfället. I den här filmen har dom varit extremt duktiga på att framkalla det och precis som vanligt har dom också varit extremt duktiga på att framkalla "det kommer hända, och sen det och sen det". Beck är thrillers som är lite för lätta att se i förväg om ni fattar vad jag menar. Den här filmen var otroligt bra, en riktig revansch om man fråga mej. Jag såg Stormens öga på bio och den var ingen höjdare. På samma sätt blev jag otrolig besviken när dom nya 8 filmerna kom ut (Skarpt läge - I guds namn). Skarpt läge och Den svaga länken var dom enda filmerna som var riktigt bra. I i guds namn dör Oberg och Gunvald säger upp sej. Det var tänkt att det var det sista som skulle hända. Sen skulle det vara slut på Beck. Tacka fan för att dom fixade till det. Jag gissar på att Mickes dramatiska liv var anledningen till att det blev som det blev. Jag är i alla fall otroligt glad att han kom tillbaka till sina fans och fixade till Beck lite. Han har en viktig roll, det ska han fan veta!

Levande begravd är en film jag verkligen kan rekommendera. Den är lätt en av dom bästa. Flera äckliga mord, en bra story, precis så otrovärdig som man är van vid och lysande skådespeleri, som vanligt. Jag vill inte nämna slutet för mycket för större delen av filmen var jag säker på ett helt annat slut... men ändå inte. Jag nöjer mej med att säga, jävlar vilken bra revansch!

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0