10 tips för mindre midjemått

Det var ett tag sen jag skrev om hälsa. Nu när jag har lagt grunderna kan jag alltid tipsa lite om hur man minskar vikten, för dom som vill. För er andra - keep up the original work

Här är 10 tips på hur du kan minska midjemåttet lite.

♥ Ät en ordentlig frukost. Det håller ämnesomsättningen igång.
♥ Ät så långsamt som möjligt. Det tar ett tag för kroppen att inse att magsäcken är full.
♥ Dra ner på kolhydraterna. Kolhydrater ger energi som kommer omvandlas till fett om du inte förbrukar energin.
♥ Om du känner sockersug - räkna till 100 och hoppas på att det försvinner
♥ Sätt ner en gaffel mellan varje tugga.
♥ Ät aldrig efter 9 på kvällen. Den nya energin kommer bli fett när du sover.
♥ Inspireras av bilder (naturliga). Häng upp på väggen eller ha tillgängligt i mobilen för att aldrig ge upp.
♥ Drick vatten innan måltid. Det ger en mättnadskänsla och du äter mindre.
♥ Borsta tänderna. Sötsaker plus tandkräm är ingen god kompination - suget minskar.
♥ Slutligen. Rör på dej i kombination med det här. Det är inte bara kosten som påverkar midjemåttet.




Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0