Djävulen, jag är tillbaka

Jag är där igen.
Jag ser hur djävulen ler och välkomnar mej tillbaka.
- Jag sa ju det, att du inte passar bland fina människor, säger han och skrattar.
Jag kollar ner i marken och känner hur hoppet dras ur kroppen. Sen blir jag helt vit, livlös på något sätt.
Som ett jävla skal.

Döden, jag är tillbaka.

Jag fuckade upp allt igen.

Eller var det jag?

Det är så lätt att lägga skulden på sej själv för att slippa att  det blir värre. Om man lägger skulden på sej själv tvingar man sej att inse att man är helt jävla värdelös, sen accepterar man det och sen kan man gå vidare. Det låter helt sinnesjukt, det är precis vad det är också. Det borde inte behöva vara så.

Jag lägger skulden på mej själv för då kan jag säga förlåt.
Jag kan säga det och mena det, eftersom allt var mitt fel.

Djävulen, jag snackar med dej för jag vet att du lyssnar. Du vet hur det känns att vara hatad, du vet hur det känns att leva i ett jävla mörker där alla "respekterar" en för att dom är så jävla rädda för att göra motsatsen.
Vi är lika du och jag.
Jag föröskte göra något bra, jag försökte verkligen.
Aldrig någonsin har jag kämpat så hårt för att förändra den jag är.
Jag tvingade mej själv att slänga bort den jag var och bli en ny person. Men jag sabbade det också. Jag försökte göra rätt, och till och med det blev fel.

Jag är så jävla trött på allting.

Men snaran runt halsen.
Djävulen, jag är tillbaka. Gör vad du vill, jag kommer inte göra motstånd.
Behandla mej efter det jag är, en död maskin utan hjärta. Gör vad du vill, men du kommer aldrig kunna döda mej, det går inte att döda något som sen länge redan är dött.

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0