Stuumpan svarar: Otrohetsgräns



Vad tycker du är gränsen för otrohet?

För mej är otrohet allt konstigt man gör med en annan som man inte kan berätta för sin partner om, för att man misstänker att den kommer göra slut då.
Det är ett enkelt och kort svar, som enligt mej stämmer för alla exempel, ibland med små undantag

Om jag har kille och strular med någon annan skulle det ta emot förjävligt att säga det till min kille, eftersom han antagligen skulle lämna mej då, eller bli jävlig arg - OTROHET.

Om jag raggar på en annan och jag vet innest inne att min kille skulle bli arg på mej för det, säger jag det inte till honom, eller så gör jag det och får ta konsekvensen - OTROHET.

Observera också att jag skrev allt konstigt man gör. Om jag är hemma hos en killkompis är ju det ingen konstig grej, det kan jag dessutom  berätta för min kille att jag är så - inte otrohet.

Jag tycker att det är en rätt bra utgångspunkt att tänka så: Allt konstigt man gör med någon annan som man inte kan berätta för sin partner är otrohet.

Allt blir ganska mycket lättare när man har det där klart för sej för då kan man enkelt dra en gräns.

För att svara på frågan (och nu kommer jag även avslöja varför stuumpan den store hatar communities) går otrohet för mej i många fall redan på internet. Jag har haft två seriösa förhållanden där båda snubbarna inte har lyckats hålla sej ifrån internet. Att sitta och ragga på okända brudar när man har tjej är för mej otrohet. En mild grad förvisso, men otrohet. Det är inget man gör slut för, om han slutar, men mina fall var rätt extrema.
Att bestämma träff med en tjej man inte känner på internet och man har gjort det klart för varandra att man träffas för sex- DAMN OTROHET

Att sitta och skriva till en annan tjej på internet att hon är snygg och att man skulle vilja träffa henne- Fucking OTROHET det med.

Varför ska man göra det när man har tjej?

Jag ifrågasätter allt sånt där. Varför, varför och varför ska man ragga på andra när man har tjej/kille? Räcker det inte med den man har så ska man göra slut. Jag, personligen, är rätt sträng vad gäller otrohet. Min gräns är låg och det beror på att mina förhållanden har fått mej att inte lita på killar. Tacka dom för det, bra jobbat grabbar. Jag i ett förhållande låter min kille göra så mycket jag kan. Jag försöker släppa honom, han får träffa tjejer, gå ut med grabbarna och göra lite som han vill, så länge han är ärlig mot mej och så länge jag kan fråga honom vad som helst eller ringa när jag vill och frågar jag vart han är ska jag få ett ärligt svar.
Otrohet är något jag vägrar leva med. Och communities kan dra åt helvete just därför.

Fast nu när man är singel är det väl i och för sej bra med communities. Haha

 


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0