Stuumpan svarar: BUP

Hej

Det har varit en lång dag för mej idag. Jag kom nyss hem och ska snart ut igen, tänkte bara skriva några inlägg först.

Först vill jag svara på en kommentar som jag har fått

 



Jag tänker inte säga att du ska skaffa ett liv eller växa upp. Jag säger sök hjälp. Inte på ett elakt, ironiskt sätt som många gör typ "sök hjälp ditt offer". Då menar jag att du kanske ska kontakta BUP och säga att du inte mår bra. Du kanske har testat det förut, många har testat ungdomsmottagningen, men jag tycker personligen att UM suger.
BUP är barn och ungdomspsykiatrin. Det visste du kanske. Psykiatri låter illa, men det är det inte. Dit kan man gå med vilket problem som helst, litet eller stort. Jag tror att du behöver prata om vad som har hänt dig och reda ut det. För det är uppenbart, du mår inte bra. Och jag har en känsla av att du är stark nog att erkänna det för dig själv med.

Jag kan i alla fall se att du behöver någon att prata med. En person som vet hur man hjälper, inte en kompis. Även fast kompisars stöd också kan vara viktigt!


Jag fick några kommentarer på mitt senaste deppinlägg. Först vill jag bara säga tack för alla värmande ord. Det är klart att jag uppskattar dom. Alla dåligt kommentarer rensar jag bort och alla bra kommentarer tar jag åt mej av. Men jag väljer att svara på den här, inte för att den värmer extra utan för att personen som skrev den rekommenderar mej att söka hjälp hos BUP.
Det är det jag vill svara på.

Flera av er ser Novellen som den här bloggens bästa kategori. Jag vet inte exakt hur långt jag har kommit men jag tror att jag precis avslöjat att jagfaktiskt sökte hjälp hos BUP. Jag fortsätter del efter del och för er som gillar den blir det nog trist att få veta nu att den snart är slut. Men några delar till blir det.

Som svar på den här kommentaren kan jag säga att jag gick hos BUP regelbundet i nästan ett år, det gav mej ingenting. Möjligtvis det första och enda jacket jag har i armen. Jag har blivitit tvingad till skolpsykologer och olika skolsköterskor hit och dit. Jag hade samtal efter samtal med rektorn, mina mentorer, föräldrar, hela skolans psykgrupp. SOC var tydligen inkopplad ett tag också. Tro mej, jag vet mycket om psykiatrier och det är inte min grej. För mej är det människor som sitter där för att få pengar och inte för att hjälpa mej .

Tack för omtanken. Det dr hjälper mej 100 gånger mer än en jävla psykolog. Jag behöver nog ingen psykolog, jag behöver hitta något eller någon att leva för.


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0