Stuumpan svarar: Dermal Anchor

          
 
                             vad e de där för piercing:O..och varför är den så dyr?

Piercingen jag har gjort är en Anchor (dermal anchor). Anchors används för att pierca plana ytor på kroppen, till exempel på armar, ovanför nyckelbenen på ryggen och så vidare. Man kan göra en Anchor i princip överallt och många gånger är den ett bättre alternativ än surface ("vanlig" piercing).
Läktiden för en Ancor ligger på ungefär 3-4 veckor medan en vanlig Surface oftast tar flera månader på sej att läka.

Du känner igen en ancor genom att det ser ut som en plupp som bara ligger på huden. Riktigt så enkelt är det tyvärr inte.



Såhär ser det ut på utsidan. 3 snygga anchors efter varandra. Med lite fantasi kan man göra hur mycket som helst med anchors.

Såhär går det till när man gör en anchor.



1. Först klämmer piercaren huden med fingrarna för att domna huden lite, efter det tar man ett djupt andetag och sen skärs ett litet snitt i huden.

2. Efer et trycks en liten platta in under huden. Hålet är mindre än blattan för att plattan nte ska kunna åka ut plötsligt, därför gör det där jävligt ont och tar också en stund, eftersom plattan måste pressas in.

3. Efter det görs ett hål rakt ner i plattan.

4. Slutligen trycks själva smycket i´n och skruvas fast.

Vad gäller smärtan kan jag säga att det gör ont precis hela tiden. Till skillnad från en vanlig piercing tar det här dessutom flera sekunder längre tid, och för er som inte har några piercingar: tro mej, 2 sekunder är en evighet med den typen av smärta.
Efter att det är klart gör det ont ett tag till och sen övergår smörtan till ömhet precis som en vanlig piercing. Det är ömpt och det kanske dunkar lite. Det där är individuellt.

Såhär ser manicken ut

microdermal surface anchor jewelry

Det är niog det bästa svaret jag kan ge på frågan vad en Anchor är.

På frågan varför det är så dyrt finns bara ett svar. Piercingar och tatueringar är ganska dyrt, det bara är så. Dels för att en duktig piercare och tatuerare alltid bara använder verktygen en gång, sen slängs det. Jag antar att priset för piercingen inkluderar både smycke, rengöringsmedel, medel som piercaren använder, vertyg såsom sax, nål, plasthandksar och så vidare. Därefter betalar man ju givetvis en summa för arbetet också. Smmanlagt blir det några hundra. Exakt hur många hundra det blir beror på vilken piercing man gör och på vilken studio man går till. Oftast är dom mer kända något dyrare. Jag betalade 950 för min Anchor, jag har svårt att tro att det finns en studio i Stockholm som tar en krona mer än det!
Snarare billigare.

Slutligen tänker jag bara ge ett viktigt tips till alla som tänker göra en piercing eller en tatuering. Man är dum när man är 14,15 typ. Det är så jävla lätt att man lockas att göra helt jävla fel. Gå för i helvete inte till en billig studio BARA för att du MÅSTE ha en piercing. Det är en äckligt stor risk att du bli missnöjd. Spare hellre pengar ett tag cch gå till en duktig, en dyrare och någon som vet vad den håller på med.
Välj studio efter:
- Har dom en hemsida
- Har hemsidan utvecklad information
- Vad används för material
- Läs på om vad som är bäst
- Hur länge har studion funnits
- Läs lite om dom som jobbar där
- Kolla studion, verkar det rent
- Fråga dom som jobbar där
- Gör inte en piercing utan att veta vad du ger dej in på
- Se till att piercaren ger dej information innan och chans för dej att ångra dej
- Ger piercaren dej en brochyr

Om det är en ruttig källare rekommenderar jag att du går, oavsett pris och hur stället verkar.
En bra piercingstudio har bra anställda som tänker på kundernas bästa och ger sina rekommendationer. En bra piercare ska inte pierca en som dom tror inte kommer klara av det, eller om dom misstänker att piercingen kommer stöta ifrån. En bra studio har så gott om intäkter varje månad att dom inte behöver lura sina kunder. Satsa på att gå till en studio du har hört bra om.

I stockholm kan jag rekommendera:

Diablo (Hornstull)
Eaststreet (Östgötagatan 79 i Stockholm)


Det är två bra och pålitliga ställen!



Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: sanna

snyggt! :) jag tänkte köra dermals på ryggen :)

2010-08-30 @ 11:56:33
URL: http://sannaeh.blogg.se/
Postat av: Selma

Hej, jag undrar bara hur mycket dina anchors kostade? Tack :)

2011-05-03 @ 21:45:03
Postat av: Della

950:- betalade hon. snyggt!

2011-05-11 @ 21:46:37
Postat av: Jane - ROCKBLOGGEN

För mig kostar det inte så mycket :)

Men sjukt snyggt är det! Gjorde två nya skin divers häromdagen :) Älskar det!

2011-05-13 @ 22:20:02
URL: http://thediarybitch.blogg.se/
Postat av: fsfvsfvsf

eaststreet... Yea right... min bästa killkompis lillasyrra gick in dit som 14 bast och piercade naveln, seriöst ställe right ?

2011-12-31 @ 03:30:56
Postat av: quelle ville investir maroc

Hi there! This is kind of off topic but I need some
advice from an established blog. Is it difficult to set up your own blog?
I'm not very techincal but I can figure things out pretty fast. I'm thinking
about creating my own but I'm not sure where to begin. Do you have any tips or suggestions? Thank you

2013-01-20 @ 03:31:50
URL: http://www.investirmaroc.com/

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0