Få henne att vilja ha sex igen

Jag fick ett mail av en kille som har ett problem med att hans tjej inte vill ha sex lika ofta som han vill. I många fall har ju killar ett större behov av sex än vad tjejer har. Jag säger verkligen inte att det är så i alla fall, jag vet gott och väl och har goda erfarenheter av när det är tvärt om .

 

Han frågade i alla fall mej hur han skulle göra för att få henne att vilja ha sex oftare. Jag vet inte om jag är rätt person att fårga om den saken egentligen, för jag är ju inte riktigt tjejen som säger nej till min kille... på den tiden då jag hade en *host* jag är inte tjejen som sa nej till min dåvarande kille. Men jag är tjej och jag vet gott och väl vad som fick mej att vilja komma till honom lite mer vissa gånger.

Det kommer från ett japansk ordsrpåk som lyder såhär:

Mannen är eld och kvinnan är vatten.
Mannens eld får kvinnans vatten att koka.

Det där kan säkert ha olika betydelser från person till person, men jag känner såhär  (och jag tror att många tjejer håller med mej) att det är "roligare" att komma till en kille som uppskattar det än som tjatar.

Låt mej ge ett exempel.

Du som kille har säkert använt den här eller liknande replik någongång:

- Varför vill du aldrig ha sex med mej längre?

eller

- Tänder inte du på mej längre?

Och ni som tjejer har säkert hört dom flera gånger, och shit vad avtändande det är. Kille med taskig självkänsla och dåligt självförtroende på samma gång. Killar, det är då den röda lampan blinkar!

Byt ut dom replikerna mot något i den här stilen istället:

- Du är så snygg att jag inte kan motstå dej

- Kom hit så ska jag...

O.s.v. Använd er fantasi för fan! Det är knappast jobbigt att säga en sån mening. Det kanske tar emot att behöva säga till en tjej att hon är snygg för att få ligga lite, stackars er, men är det svårt? egentligen. Tänk efter en gång till.

Tjat är bara jobbigt och jävligt avtändande, lek istället, få henne att bli nyfiken.

Tjejer drömmer ofta om olika "sexsituationer", i vissa fall är sexfantasierna starkare och återkommer oftare hos tjejer än hos killar. Använd er av det! Det är ett jävligt smart vapen som nästan ingen av er verkar veta om. Överraska henne och få henne att komma krypande till sängen.

 

Att hon inte vill ha sex beror inte på att du gör ett dåligt jobb. Ibland har man vissa perioder då man har så mycket annat att tänka på att man helt enkelt inte är kåt. Det kan vara allt från prov i skolan till att en nära släkting är sjuk, ni fattar vad jag menar. Sex kan lätt komma åt sidan och det blir inte bättre av att man som kille pushar för mycket. Ta det lugnt istället och fantisera ihop något nytt du aldrig gjort förut.

 

Om jag var kille och hade en tjej som hade tappat sexlusten och jag ville få henne att få tillbaka den skulle jag:

 

- Om man ska ses senare på kvällen, förbereda några timmar innan med lite porriga sms. Jag skulle försöka få igång hennes tankar genom att skicka dom porrigaste meningarna jag kunde komma på. Jag skulle i noga utvalda detaljer beskriva exakt vad jag ska göra med henne.

Om vi dessutom är tillsammans och har varit det ett tag bör jag veta en hel del om vad hon gillar, är hon tuff eller gilalr hon lugna misionären, vill hon ha det hårt, vill hon leka med handbojor och piskor eller bara ha det allmänt romantiskt med många kyssar.. Jag skulle fundera ut lite och sen skriva sms utefter vad hon gillar.

 

- Choklad, choklad, choklad. Choklad gör en inte bara glad, det gör tjejer kåta så in i helvete.. sägs det. Är man desperat är det värt ett försök. Jag skulle dra med henne till sängen och sukta henne med att lägga choklad på hennes mage och äta upp det. Det dröjer inte länge innan hon också vill ha choklad.. men vill ha det får hon komma och ta det.

 

- Överraskningar i all ära. Jag skulle inte vänta tills kvällen kommer och man har gått och lagt sej. Den typiska "sovscenen". Man ligger i sängen och jag som kille börjar hålla på med henne och får som svar:

- Inte ikväll älskling.

Och gnällande svarar jag

- Men så säger du ju varje kväll.

Och som varje kväll förlorar jag.

Nej, så skulle jag inte göra. Jag skulle till exempel hoppa på henne i hallen. Hon kommer hem och får en vild överraskning redan när hon kommer inanför dörren. Det beror i och för sej på hur hon är , men min tjej skulle gå igång som aldrig förr på det! (jag bestämmer att hon är sån nu)

 

- Förspel. Jag är ju kille precis som alla andra killar nu, och precis som dom flesta andra killarna har jag missuppfattat helt vad tjejer gillar med sex. Så nu ska jag göra det som inte många killar gör, jag ska tänka efter. Sanningen är den att många tjejer fullständigt älskar förspel. Själva in-ut-prylen är väl skön, men förspelet med allt smek och alla kyssar kan för många tjejer vara en riktigt härlig dröm. Tyvärr får man som tjej sällan uppleva det längre om man inte visar killen att man vill ha det så. Och killar vill ju gärna gå rakt på sak. Jag som kille tänkte ta det lugnt den här gången. Strunta lite i vad hon säger och bara visa hur mysig jag kan vara. Min hårde kompis får vänta lite längre den här gången.



- Mitt sista tips är att göra saker tillsammans. Det behöver inte vara romantiskt. Baka bullar eller vad som helst. Att göra roliga saker tillsammans kan göra att mna hittar tillbaka till varandra och brukar sexet ge med sej tillslut. Bio är kanske inte det bästa ni kan göra tillsammans, men åk och bowla, spela badminton, plocka svamp, måla.. ypu name it. Det där var bara massa konstiga exempel jag kom på nu, utom bowling då det är ju inte så konstigt. Men gör allt man kan göra tillsammans, saker som får er att skratta och se posititvt på ert förhållande.

Haha, det är kul att spela kille alltså.  Nu försökte jag ge några små tips på vad tjejer drömmer om, men sällan får uppleva för att man inte vågar berätta om det.
Det är inte alltid så konstigt för jag ska tala om att tjejer kan tända på dom mest sjuka grejerna. Jag och mina tjejkompisar har genom alla tider diskuterad vad vi tänder på och herregud vad vi har kommit fram till konstiga saker ibland.
Det är lite pinsamt att ta tag i er killar och bara visa er vilka sjuka grejer vi tänder på, vi vill ofta att ni ska upptäcka det själva. Och när ni då kommer kväll efter kväll och vill köra missionären, som inte alls matchar våra drömmar, då blir det lätt tradigt. Det är absolut inte killars fel, det är brist på kommunikation. Och klart som fan att killar inte vet vad man vill om man varken visar det eller säger det.

Men därför är ett av mina starkaste tips att bara dra med tjejen och testa något helt nytt. 
Om inte ens det fungerar tycker jag att ni ska börja fundera på hur stabilt erat förhållande är.
Litar ni på varandra?
Har ni kul tillsammans?
Trivs ni med varandra?
Vill ni ens vara med varandra? 

Hårt, men sex är i många förhållanden en viktig faktor och fungerar inte det blir det lätt fel i andra grejer också. 
Snabbt exempel. Försoningssex, varje gång man bråkar känns det alltid så bra att knulla efter. Om man inte klarar av att ha sex med varandra kan bråken bli väldigt låååånga. 
Om inget av mina tips här fungerar ens i närheten av lite så tycker jag att ni ska sätta er ner och diskutera allting. Kanske går hon och trycker på en anledning men som hon aldrig fått tillfälle att berätta, och det kanske kommer fram om du som kille tar steget och frågar vad som är fel.  



Hoppas att något tips hjälper. Go, get her tiger


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Anonym

Min kille säger att jag har för mycket krav i sängen att det är inte normalt att han ska se till att jag har det skönt.. Han säger det räcker väl om det händer någon gång då och då. (jag vet han e en mansgris) och om jag ställer han mot väggen så säger han dom andra tjejorna brukar bli nöjd bara om man trycker in kuken.. Så du skulle ju kunna ställa en fråga här och se hur många tjejor som har det ungefär likadant :) för det hade varit intressant och veta ha det bra!

2010-12-19 @ 17:48:10
URL: http://nothingbutregrets.blogg.se/
Postat av: kallevi

Min tjej säger att jag har för mycket krav i sängen att det är inte normalt att hon ska se till att jag har det skönt.. hon säger det räcker väl om det händer någon gång då och då. och om jag ställer hon mot väggen så säger hon dom andra killarna brukar bli nöjd bara om dom får trycker in kuken.. Så du skulle ju kunna ställa en fråga här och se hur många killarna som har det ungefär likadant :) för det hade varit intressant och veta ha det bra!

2011-01-06 @ 18:03:14
Postat av: L

Hej. Kul att höra en kvinnas tankar kring detta. Jag har kommit på mig själv, att jag börjat tjata förbannat mycket på min tjej om sex, och att jag vill slicka henne (en ny erfarenhet som jag älskar!!!!!!). Vill alltid ha sex. Får henne att komma..väldigt hårt. Så själva sexet är väll bra. Men hon är inte lika kåt, och tankspridd.



Men allt mitt tjat, och gnäll har gjort att hon nog känner att hon har för mycket "makt" över sexet. Att jag inte är manlig, utan att bollen helt är hennes.



Tänkte testa något nytt förra veckan, så jag gjorde det. Lät bli att nämna sex på 2 dagar, inget onödigt kelandes med henne när hon tittade på halv åtta hos mig osv. Så en eftermiddag när jag satt och spelade gittarr och allmänt "minded my own buissnes" i soffan, kom hon som en puma över mig =). Riktigt hett.



Tips till andra pojkvänner, var inte alltid den som vill ha sex (även om det förmodligen är så). Vi ska inte vara för lätta, och tjatiga. Var lite badboy..det gillar dom ;).



Klem!



Ha det fint!

2011-02-10 @ 21:35:35

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0