Ofarligt att sola solarium

Jag hittade det här:

Lotta Nilsson arbetar på företaget Ultra Tan som tillverkar solarier:
"Det stämmer inte. Rapporten som WHO stödjer sitt beslut på - att lägga solarier i samma riskklass som solen, sill, arsenik och rött vin - är numera sågad av forskareliten eftersom den byggde på felaktiga grunder.
Cancerforskare som Professor Moan, Docent Pelle Lindqvist, Prof Giovanucci är alla överens om hur bra det är med D-vitamin för att motverka bl a cancer och blodpropp. Den viktigaste källan till D-vitamin är sol och solarier, enligt dem. Björn Ferry som läst in sig på forskningsresultaten kring solariesolning valde att sola solarium för att hålla sig frisk från förkylning osv. Han tog GULD!"



Hoppas att det är sant! Fan vad lycklig jag skulle bli då  Dock känns det inte så trovärdigt att UV-stråling skulle vara ofarligt, men men önsketänkande önsketänkande.
Jag solar ju solarium ändå, men det skulle kännas lite bättre om man visste att man gjorde det utan risker för cancer. Får man cancer måste man ju hålla sej skyddad mot solen resten av livet, och jag som älskar att åka utomlands.
Önsketänkande, önsketänkande

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0