Du blir snyggare av sex!

Du blir snyggare av sex
Glöm skönhetsbehandlingar. En omgång i sänghalmen är mer effektiv. Här är sätten som sex gör dig snyggare på.
Din hy åldras långsammare
Sexuell njutning frigör massor av hormoner i kroppen, bland annat endorfiner och oxytocin. Dessa får dig att må bra, men de kan också reparera skador på hudcellerna, från rökning, stress och uv-strålning. 
 
Du sover bättre
Det är inte för intet som det kallas "skönhetssömn" – vi är alla vackrare efter en god natts sömn. Och att få en orgasm strax innan läggdags gör att kroppen slappnar av och du får lättare att somna. Det kan också förbättra kvaliteten på din sömn.

Din hy återfuktas
När du svettas under sexakten frigörs naturliga oljor i huden, bland annat linolsyra, som återfuktar och mjukgör din hud, skriver Marie Claire.

Du bränner kalorier
Sex kan vara rena rama träningspasset, som är bra för både hjärtat och figuren. Blodcirkulationen ökar, stressen minskar och humöret höjs.
























Jag vet inte hur sant allt det där är, men det är kul i alla fall.
Källa: MSN

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Sexuella Tankar

Jävlar vad du måste knulla i så fall!

2010-08-25 @ 13:19:46
URL: http://sexuellatankar.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Var lite nyfiken av den frågan.

Appropå om att knulla.Har du några kk du går till när du känner för att ha lite mys&pys och sen knulla.

Är du själv en kk?

2010-08-26 @ 04:17:17

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0