Oerhört skum snubbe

När jag skulle hem från skolan idag hände något sånt där skumt igen, en typisk sån där grej som sara skulle ha kommenterat med:
- Issa du är den enda jag känner som alltid råkar ut för sånt här..

Tro mej, jag har hört henne säga det massvis med gånger

Jag stod i alla fall och väntae på tuben. 2 minuter kvar.
Åkeshovståget glider in och en snubbe går av sen står han kvar precis vid dörrarna som om han funderade över om ha verkligen skulle gå av där.
Sen kollade han på mej, som stod några meter bort. Han kollade rakt fram, tillbaka på mej, rakt fram och tillbaka på mej. Sen började han gå framåt, mot mej.
Fan, snälla kom inte hit, inte hit, inte hit.
Han gick förbi.
Härligt.
Han stannade istället några meter bort från mej åt andra hållet. Dörrarna stängdes och tåget började rulla vidare mot Åkeshov. Snubben vänder sej om igen och den här gången kom han fram till mej.
Fan!
- Ursäkta, vet d vilket tåg som går till Gamla stan?
Härligt det var bara en enkel fråga.
- Ja du tar det där tåget, mot Hagsätra.
- Aha.. ska du till Hässelby strand?
- Nej Gamla stan ligger ditåt, svarar jag och pekar.
Han är tyst några sekunder
- Helt ärligt, jag vet åt vilket håll Gamla stan ligger, jag ville bara prata med dej
- ....
- Du är så vacker, ska du på fest?
- Eh.. hahah... neeeeeej, jag ska hem
- Aha.. du ser så fin ut, precis som om du ska gå på fest.
- Jo, eller hur.
Tåget kom
- Hej då
- Ha det så bra... bla bla bla

--- Jaja, whatever

Okej vart ville jag komma med det där då?
Jo, jag ville förklara varför det inte kommer någon dagens outfit idag.
Snubben visste verkligen inte vad han snackade om. FESTFIXAD?!
Jag var osminkad
mjukisbrallor
rosa uggis
hästsvans

Sexigt värre

Jag vaknade nämligen i morse och orkade inte upp. Försov mej första lektionen och gick upp en kvart innan jag skulle gå hemifrån för att hinna till nästa lektion. Så fick det bli idag helt enkelt.


Till er grabbar: undvik att "ragga" på det där sättet. Ni framstår bara som jävligt desperata när ni sen ska eränna att ni faktiskt frågade något ni vet för att få prata,  för att få vidare samtalet.

Nu är ju jag den bruden som garvar åt sånt bara, men vissa tjejer skulle säkert förolämpa er en hel del. Jobba på en shysst raggningsteknik istället. Då kanske det blir mer än bara ett kort samtal


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0