Dag 1- 26/12





Dag 1


Den här berättelsen börjar på morgonen runt 9-tiden den 26:e december 2008. Jag är på arlanda och ska precis in på andra sidan.
Det var nervöst så in i helvete. Men jag var på otroligt bra humör. Det värsta var att jag var på så bra humör att jag gick runt med världens största och förmodligen världens fulaste leende i hela ansiktet. Jag minns verkligen hur jävla konstigt en av snubbarna vid första checken (ni vet precis innan metalldetektorn) kollade på mej när jag skulle visa upp biljetten. Det enda jag tänkte på då var hur jävla mycket jag ville ta bort leendet, jag såg ju kriminell ut för fan.
Det gick inte vidare bra så jag skyndade mej att ta mina grejer när dom kom ut på andra sidan rullbandet och sen gick jag snabbt därifrån.
Efter det köpte jag frukost och löste en soduko.
Frukost för att jag var grymt hungrig och sodukon för att ha något att göra samt att slippa sitta med mitt fula leende och glo på alla gamlingar som satt och dregglade och spillde ut halva koppen med morgonkaffet.
Nej tack till det
Efter ett tag var det dags att gå på planet. Jag hade pratat med Carre i telefon några gånger. Han satt på bussen från Tartu til Tallinn och vi skulle mötas när jag hämtat mitt bagage och allt. Ja då skulle vi mötas... någonstans.

Väl på planet märkte jag att typ bara hälften av alla platser var upptagna. Jag hittade två toma platser snett bakom mej, dock lite sent, så mitt i allt när alla satt fastspända och någon från flygbesettningen sa att man inte fick knäppa upp bältet, knäppte jag upp mitt och trippade iväg till dom toma platserna. När jag väl satt mej där och spänt fast mej och försökte låtsas om att jag minsann inte bytt plats och jag skulle minsann sitta där, märkte jag att jag glömt mina skor på platsen där jag egentligen skulle sitta.
Typiskt.
Så det blev till att spänna loss bältet och kolla om kusten var klar och sen trippa tillbaka för att hämta skorna och sen tillbaka till dom toma sätena igen.
Jag gissar på att folk i besättningen såg mej 3 av 3 gånger när jag trippade fram och tillbaka i planet.

När jag kom till Tallinn var det jävla leendet tillbaka igen. Mitt bagage var nästan först ut så det gick snabbt för mej. Sen skulle jag hitta ut. Jag gick först i något jävla led och precis när jag tror att jag hittat rätt dörr och ska svänga av öppnas dörren som är rätt av dom bakom mej och på andra sidan står en jävla massa folk, som alla kollar riktigt konstigt på mej och min väska där vi är på väg åt helt fel håll. Ni vill inte veta vart jag och min stora väska egentligen var på väg.
¨
När jag och Carre träffades gick vi och käkade varsin korv med bröd och sen spelade vi kort tills bussen kom.
Bussresan skulle ta 2.5 timme.
- Bra, då kan vi ju snacka om allt som hänt under veckan vi inte var med varandra, sa jag och slockande efter se sådär 20 minuter på bussen.

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0