nattbak... nu igen

Hej
Det blir några snabba inlägg här nu innan jag ska gå och fortsätta plugga till tentan. *usch fy och blä*

I natt hände i alla fall något skoj. Jag satt och slö-tittade lite på tv. Hahha nu kommer ni säkert garva men det enda som var någolunda kul att kolla på var Big Brother. Alla andra program hette Kultur och andra konstiga grejer. Jag vet Big Brother är såå INTE jag, men fan en gång är ingen gång.
Jag skulle precis gå och lägga mej när jag fick världens impuls att plötsligt börja baka chokladmuffins. Och så blev det också. Klockan var lite över 01 på natten och där stod jag med massa ingredienser.
Dubbel sats blev det dessutom =P.
Och fy fan vad goda dom blev, längre ner ska ni få receptet ; ).
Efter mitt nattbak gick jag ut på en promenad. Halv 3 kom jag i säng.

På BUP hävdar dom att jag har en bipolär sjukdom. Det ska tydligen vara en mildare variant av manodepressivitet.
Tänkte på det, när man är mano. kan man ju plötsligt springa upp mitt i natten och börja städa eller gå ut och springa och sånna där konstiga grejer.
BUP kanske har rätt när det gäller mej trots allt, =P Haha, nej men sånt ska man inte skoja om. Jag vet faktiskt en som tog livet av sej, hon var mano. så det är absolut inget man driver om, men just nu var det kul =P



Här kom receptet då

Kladdiga chokladmuffins

.

chokladmuffins som blir som små minikladdkakor om de tillagas rätt! Lite sega, JÄVLIGT goda!
Dessutom oerhört lätta att göra


Ingredienser

2 st ägg
2,5 dl strösocker
100 g smör
1,5 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl mjöl
1 tsk bakpulver


Gör så här

Sätt ugnen på 200 grader.

Vispa ägg och socker. Smält smöret och blanda sen i de resterande ingredienserna tillsammans med det smälta smöret, och vispa till en jämn smet. Smeten blir ganska trögflytande.

Skeda upp rejält med smet i stora muffinsformar à la amerikanske mått.

Grädda i mitten av ugnen i 10-12 minuter. Inte mer!!
Även om det inte ser ut som om de är färdiga ska du inte låta dem gräddas längre. Du måste ju se till att behålla det kladdiga.  ;)

Ta ut dom och låt svalna lite.

Kramar


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0