Magasin 15

Fredags... jag säger bara det... fredags Magasin 15.
Kvällen som man lämnade där.

Många kvällar är ju så. Man är där, man har kul, men dagen efter ska man inte minnas något. Tyvärr föddes jag utan den där funktionen som heter minnesluckor.

Egentligen finns det inte så mycket att säga. Vi stod i garderoben från 20.30. Och enligt mej hade vi faktiskut kul. Folk kom ju och snackade med oss hela tiden och man stötte ju på den ena shyssta stollen efter den andra bara till och från toaletten.
Kvällens häjdpunkt var när jag hamnade i bråk med dom där tjejerna, tror jag. Om inte annat var det kvällens höjdpunkt att kolla på när vi ... bråkade.
Kvällens häjdpunkt för mej var i alla fall att se henne fyga in i den där jävla stången med alla jackorna. Jag sa åt henne att hon bråkade med fel person.



Allt började i alla fall med att folk trodde att dom skulle betala för att få hänga in sin jacka i garderoben. Jag insåg då hur mycket pengar vi skulle kunna lura folk på då, vilket jag berättade för Roya och Malin som också var där. Självklart hade jag ingen tanke på att göra det, jag är faktiskt ärligt  Istället såg jag till att få fram en "Dricksskål" och herregud vad det ramlade ner kosing i den. Varje gång någon kom förbi började jag skaka på skålen och inte en enda snubbe kunde motstå våra jävla leenden där vi stod bakom disken.

Tillslut kommer i alla fall 3 fejkblondiner och ska hämta sina jackor för att åka hem. I dricksskålen ligger då närmare 500 kronor och när jag går för att hämta den ena tjejens jacka skymtar jag när hon sliter åt sej någon sedel och trycker ner i sin bh. Problemet är att jag redan är på väg tillbaka med hennes jacka då så jag hinner ju se det.
Snabbtänkt fattade jag ju att dom andra två tjejerna hade tagit först när jag gick bak och sen när hon skulle ta kom jag tillbaka och såg det.
Självklart blev det ett jävla liv. Många gånger är jag tyvärr lite för kaxig för mitt eget bästa.

Vad som hände var att jag vägrade ge deras jackor. Dom skrek och skyllde på några andra tjejer, jag kollade åt ett annat håll, dom skrek mer, jag skrek åt dom att ge tillbaka fucking pengarna så skulle dom få sina fucking jackor. Vid det laget var jag så förbannad att jag verkligen kokade.
Tillslut klarade den där tjejen inte att hålla sej kvar så hon kom runt disken för att .. helt ärligt jag vet inte vad hon skulle göra, men vad det än var lyckades hon inte. Jag tog ett stadigt grepp om hennes armar och där stod hon. En stund senare låg hon på golvet och snyftade bland några av alla jackorna.

När dom andra två tjejerna försökte snacka med mej kollade jag bara bort. Herregud vad bitchig jag var. Såhär efteråt känner jag verkligen hur mycket jag tryckte ner dom. Dom försökte snacka med mej och jag kollade åt ett annat håll och sen började jag snacka med någon annan.

Det blev i alla fall kaos vid garderoben. Trots jävligt hög musik hade folk självklart sett och förmodligen hört lite av det som hände så alla samlades ju där.
Jag vill helst inte berätta vad som hände sen, men jag lovar att alla 3 tjejerna kom hem utan några skador... inte från mej i alla fall



Här är våran dricks efter några få timmar.

Jag åkte taxi för första gången på evigheter. Jag är verkligen emot taxi men eftersom en shysst människa delade med mej så var det helt okej.
några killar tyckte dessutom synd om mej efter att jag hade blivit av med all drick så dom gav mej lite att trösta mej med



Dom fattade ju inte att det inte handlade om pengarna utan om principen att 3 tjejer stod och ljög mej rakt upp i ansiktet, att dom har tagit pengar som andra har gett till OSS för att dom tycker att vi gör ett shysst jobb och som tack för att vi tar hand om deras jackor och står där och vaktar en hel jävla natt. Vilken jävla rätt hade dom att ta pengarna? Det handlar inte om hur mycket det var, utan om principen. Att jag stod där från 20.30 till 03.55 för andras skull. Och dom tackade mej, Malin och Roya sådär...

Resten av kvällen på Magasin 15 nämner vi inte mer

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0