Roadtrip från Stockholm till Norrland



Sådär... Egentligen antar jag att rubriken talar om rätt bra vad det här äventyret handlade om.. Tja, men ni känner ju mej, hade det varit så enkelt så hade jag ju inte berättat om det speciellt mycket.

Vad sägs om att börja från början?

Jag fick ett sms från Glenn runt 19.00 igår kväll. Han undrade om jag hade lust att hitta på något med några. Jag skulle vara med Roya och eventuellt Sara den kvällen så jag snakade med om och det slutade med att jag och Roya åkte och träffade Glenn, Indi och Victoria. Och sen blev det några till... som försvann och sen kom några till som också försvann. Vi hade parkerat bilen och sen satt vi bara där på en trappa och lyssnade på dansbandsmusik när idén kom. Visst dom roadtrippade till Göteborg härom dagen men nu plötsligt skulle vi upp till Norrland.
Jag kollade på Roya och sen:
- Äh fan klart vi ska! Och sen var vi på väg.
Då var klockan 22.30

Jag behöver väl inte gå in på några detaljer för ni fattar nog att vi där i baksätet hade jävligt kul. Det hände ju såklart lite grejer på vägen och höjdpunkten var väl antagligen när vi skulle beställa mat brån Mc Drive. Stackars dom som jobbade den kvällen säger jag bara. Där kommer 5 ungdomar i en jävla Volvo och ska beställa mat mitt i natten och alla sitter bara och skriker. Ingen ordning alls. Och ännu roligare blev det när Glenn skulle betala. Jag vet inte riktigt om han har fattat poängen med Mc Drive för han gick ur bilen och sträckte in sitt kort i luckan, haha och skrämde livet ur tjejen som jobbade! Haha skitkul.

När vi hade ätit åkte vi vidare och några timmar senare, då snackar vi rätt många timmar senare, se sådär tidigt, tidigt på morgonen sov alla utom Roya och stackars Indi som satt och körde.
Då var allting fortfarande ganska lugnt, ingen fara. Vi hade kört fel en hel del i böran och istället för att åka norrut hade vi åkt söderut och sen hade vi börjat åka mot Oslo och tillslut efter mycket om och men kommit till Hudiksvall, där Indi bestämde sej för att vila.

Och där satt vi då.. Jaha
Indi hade tänkte göra lite grejer och sen sova resten av den dagen. Det gick ju givetvis inte jag med på så jag började tjata på att åka tillbaka till Stockholm. Stackarn var helt slut och blev såklart riktigt sur. Men han plockade ihop sina grejer och körde. Jag kan säga att man märkte på hela honom att han inte var glad. Jävla tur att han är riktigt duktig på att köra, men där var det bilbälten på som gälde.

Det tog ett tag och jag lyckades somna. Efter ett tag vaknade jag av att Indi och Glenn gick ut och skulle kolla något på bilen. Roya såg rätt vit ut
- Han kör som en galning!
Haha det var ingen lögn. Men bilen blev inte bättre. Där började problemen. Hela bilen skakade och ratten vibrerade som fan så det blev att stanna igen. Efter det gick den... fram tills frukost 8.30.
Vi kom till en mack. Glenn och Indi köpte mat, sen skulle vi köra och då hade växellådan gett upp helt.
Vad gör man?

Indi ringde till någon som kunde hämta och med enkel matte fattade jag att en av oss skulle bli kvar där. Så jag tog Roya och sen gick vi in på macken. Jag köpte en korv, det var allt jag levde på den dagen.

Sen började vi ragga folk att lifta med, hopplöst självklart

Vi hade inte en jävla aning om vart vi var men det fanns en skylt som pekade mot Stockholm. Men ingen från macken skulle dit. Efter en timme insåg vi varför, MAN KUNDE INTE ÅKA TILL STOCKHOLM FRÅN MACKEN!
Skit bra, en timme bortkastat.

Jag och Roya sprang runt och försökte ställa oss på bättre ställen men ingen stannade, så uppenbart.
Men plötsligt när allt började kännas sådär hopplöst stannade en bil, med en jättetrevlig snubbe... som inte skulle till Stockholm! Självklart!

Vi gick tillbaka till macken och tog reda på vart vi var, Hacksta! Ligger tydligen 3 mil från Gävle.

När klockan närmade sej 11.30 hade jag och Roya vandrat runt, snackat med folk och stått på en bra väg i 2 och en halv timme. Här har jag några bilder på hur det såg ut.


Helt öde bilväg mot Stockholm. Usch vad deprimerande det var!



Om man ställer sej här och tittar en stund märker man rätt fort att det inte går att komma från Sundsvall och svänga in på macken för att sen fortsätta mot Stockholm utan att man måste komma från Stockholmshållet, eller ett annat håll för att komma in på macken, det fanns flera håll.
Eller jag vet inte, men av någon anldning skulle inte någon av dom som tankade mot Stockholm, inte en enda på över två timmar!



För varje timme som gick försvan hoppet mer och mer Det problemet gjorde jag det bästa för att lösa genom att skratta åt det. Vet inte hur bra det funkade jag var nog alldeles för trött för att ens fatta vad vi höll på med.



Macken då. Dit kom min blivande bil också! AAAH så jävla fin. Medan Roya stod och försökte komma på hur vi skulle ta oss därifrån spelade jag in en långfilm med en av världens absolut finaste bilar. Så fan lite värt var det i alla fall



In the middle of no where. Bilden är tagen från där vi står och viftar till varenda bil som kommer.



Efter att ha hållt på och raggat i över två timmar är det ju klart att man blir rätt trött på det. Så jag och Roya vi börjar helt enkelt gå längs med E4:an mot Stockholm. Som om jag inte lärt mej ett skit från förra gången. Haha nej tydligen inte.
Fast jag minns att jag gick och upprepade ordet "livsfarligt" en jävla massa gånger.
Roya gick dessutom lite framför mej baklänges och viftar till varenda bil, vilket nu är förmodligen minst 100 gånger fler än innan. Jag, som har tagit av mej mina stövlar kollar bara ner i marken efter glas.
Plötsligt hör jag hur en bil tutar så in i helvet en bra bit framåt, klart man kollar upp.
Och då ser jag hur en bil har stannat 100 meter framför oss. Jag vet inte om jag någonsin har varit så lycklig. ROOOOYAAA SPRRIIIIING! Och det gjorde vi. Hon var framför mej och jag börnade om henne som jag vet inte vad, jag har nog aldrig sprungit så fort i hela mitt liv.

Mitt i glädjen glömde jag kolla regplåten men det gick ju bra ändå

Vi hamnade i en bil med två killar som skulle till Stockholm, perfekt. Jag försökte att hålla mej vaken, men det var i princip omöjligt. När jag såg att Roya nästan hade somnat tvingade jag mej själv att vara vaken. Och det var som om hon tänkte likadant för vi turades om.
När jag vaknade var vi i Upplands Väsby och killarna hade precis gått ur bilen för att sträcka på sej lite. Efter en stund kom dom tillbaka med 4 50cl flaskor cola.
- Åh nej hoppas att dom inte har köpt varsin till oss, sa jag oh kollade på deras flaskor
- Jag kan ta en, sa Roya.
Jag hann bara börja på nästa mening.
- Asså inte för att jag tror att dom skulle köpa till oss, men om...
Dom satte sen sträckte bak varin flaska till oss.
- Taaack, sa jag jäätteglad
och helt ärligt då kunde jag inte låta bli att skratta, så vitt jag minns gick det inte så bra för Roya heller.

Resten av resan gick prima.
Vi hamnade i Stockholm. Dom släppte av oss där vi ville bli avsläppta men jag ville inte vara till besvär så jag lät dom släppa av oss i den delen av Stockholm jag är sämst på. Det var kanske inte sådär jätte lyckat. Men vi hittade en affär som vi ska tillbaka till på vägen.

Sen började vi fundera på hur det gick för Glenn, Victoria och Indi. Så vitt jag vet sov dom när vi blev upplockade. Dom är tillbaka i Stockholm nu men när vi var framme satt dom fortfarande på macken och häckade i en trasig bil!

Men det tänkte man ju inte så mycket på, man var bara trött, hade ont i fötterna, man var hungrig och ville hem.

Jag åkte hem, och det första brorsan säger när jag kommer hem är:
- Vad fan har du gjort?
- Jag har varit i Norrland
- ... Jaha.. ska vi käka nudlar?
- Jaaaaaaa maaaaaaat!!

Det blev mat och film. Sen deckade jag i soffan i mitten av filmen . Nu är jag vaken igen. Vaken och fit for fight!


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Roya

HAHAHAHAHA issa vi är BÄST

2009-08-02 @ 23:14:56
URL: http://inspireooh.blogg.se/

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0