kärsökampen 2008

Nu tänkte jag berätta lite om dagens dag, som faktiskt, mot förmodan, var jävligt (om jag får säga det sjäv) rolig.

Torsdag den 4:e september, då var det, sen länge, planerat att det skulle vara dags för Kärsökampen igen.
Thorildsplans gymnasiums egen lilla tradition, som till en början gav mej med flera väldigt många missnöjda miner.
Typ, VAD FAN SKA DET VARA BRA FÖR?
Men to be honest, I had a really great time =)

Kärsökampen består av 4 olika kamper, logiskt sätt ute på Kärsön.
Alla klasser i hela 1:a ring tävlade mot varandra. Alla hade skyltar och var förberedda med hejarramsor... Eller man skulle det men jag tror att dom flesta improviserade på den biten.
Dom 4 olika kamperna var kanot, Volleyboll, frisbee och dragkamp.
Alla skulle göra någonting och sanning att säga misslyckades vi med det mesta i min klass.

Först ut var kanot. Vi placerade tre utvalda i våran kanot och sen bar det av... för jävla långsamt. Dom andra två lagen som vi tävlade mot kom faktiskt igång. Våran kanot välte först. Sen välte den en gång till och sen var den full med vatten, så dom som satt i fick dra upp kanoten på land, ta ut vattnet och börja om. Vi det laget hade faktiskt  ett av dom andra lagen också vält. Men dom sket i att ta sej i kanoten igen, så dom simmade istället, samtidigt som dom puttade kanoten. Så kan man ju också göra.
Kanotkampen var uppdelad i 2 omgångar, så man skulle paddla en omgång och sen byta till tre nya personer. Jag kan säga att dom andra två lagen var i land på sin andra omgång när vi hade kommit ut precis. Vi fick hjälp av några killar som simmade ut och drog kanoten runt bojen och sen tillbaka igen.

Efter det var det dags för volleyboll. Där var jag på planen. Man skulle köra två matcher, vi förlorade båda! =P

Efter det var det dags för frisbee, också dom två matcherna förlorade vi.

Sist men inte minst var det dragkamp. Första omgången förlorade vi och den andra var vi faktiskt nära på att vinna.. ,men tillslut förlorae vi den med =P

När våran klass hade kört lite kul stafetter och alla andra klasser hade stått och kollat på och garvat var det dags för prisutdelning.

Fatta att vi fick 2 priser!!

För vadå när vi förlorade allt? Jo ett pris för att massa andra klasser hade nominerat oss till bäst kämande klass, bästa hejarklack (vilket vi faktiskt hade) och bästa "coach" (våran lärare)
Sen fick våran lärare också pris för att han var den som protsterade mest, klagade mest på reglerna och enligt sej själv diskade flest personer =P.
Inte helt fel.

Det var faktiskt en jävligt lyckad dag och vädret var med oss precis hela tiden.

Hoppas ni har haft en bra dag alla trevliga läsare.

Kramar fråm stuumpan, med en halv röst kvar 














Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0