Del 7. Henning




Efter den 15 september intalade jag mej själv att jag aldrig i hela mitt liv ville se en kille naken igen. Ingen kille skulle få ta i mej igen. Alla ord som snygg och sexig, som ibland ropades efter mej, äcklade mej bara.
Jag ville inte ha med dom att göra. Jag hatade killar. Varför fanns dom?
Så tänkte jag då.
Men jag hade ingen aning om att det ganska säkert skulle försvinna ganska snabbt.
Idag förstår jag varför jag tänkte som jag gjorde. Händelsen i Farsta inträffade nästan precis ett år efter den första händelsen med en av mina gamla killkompisar.
Han hade trott att jag sov och börjat hålla på, för att sen lägga sej över mej. Jag tackade mej själv för att jag tränat kickboxning ett tag och utan det hade jag blivit våldtagen av en kille jag känt i 9 år.
Då ville jag inte heller ha med killar att göra, men den känslan gick över ganska snabbt. Men när slaget träffade på samma sår ett år senare var det nog. Trodde jag i alla fall.

Inte ens en månad efter det träffade jag Henning. Han var ett av mina första mer seriösa förhållanden. Henning visste inte hur jag hade haft det tidigare. Han pratade mycket om att hans pappa slog honom och att hans äldre bror alltid misshandlade honom när deras föräldrar inte var hemma.
Trots mina egna problem, som att jag inte kunde gå till skolan utan att någon skrek hur fet jag var efter mej, brydde jag mej mer om honom än något annat.
Då, varje dag efter den 6:e oktober 2007, var det homom jag levde för. Han fick mej att le och även när allt var som värst fick han mej att känna mej omtyckt.
Vi spenderade otroligt mycket tid tillsammans och vi gjorde en hel del roliga saker, dessvärre var det även en hel del bråk mellan oss. Eftersom vi båda var vädurar var det sällan någon av oss som vill lägga sej när bråket var i full gång. Det brukade dock vara jag som tillslut gav upp. Mitt samvete sa mej alltid att bråk inte lönade sej och att i princip inget blev bättre att av skrika. Det blev det inte heller.
Tvärt om.
Att jag och Henning gjorde roliga saker kommer inte ifrån hur illa han behandlade mej emellanåt. Det hände ofta att han höjde handen för att slå mej i ansiktet. Jag visste ju att han aldrig skulle göra det, men på grund av förflutet kröp jag alltid ihop och skyddade ansiktet. Det var ett av Hennings stora intressen. Strax efter att jag kommit ur mitt skydd kunde han höja handen igen, igen, igen och igen. Det slutade oftast med att jag satt ihopkrupen en längre stund för att jag inte vågade komma fram.
Det hände också ofta att jag vaknade på nätterna av att han knullade mej. Han kunde inte vänta tills morgonen så han var tydligen tvungen att "utföra sina behov" mitt i natten när jag sov som bäst.
På dagtid när han var kåt och inte jag hände det precis lika ofta att han höll fast mej och tvingade mej.
Jag vet att det inte räknas som tvång när man är tillsammans, men om man verkligen inte vill, ska man behöva utsättas för det då bara för att man är tillsammans?
Men trots alla bråk och konstiga beteenden älskade jag honom.
Jag vet inte varifrån jag fått min låga självrespekt men då lät jag honom verkligen behandla mej hur som helst.
Värst av allt var nästan alla tjejer han hade bakom ryggen på mej. Alla nummer till fjortisar, alla g:n som han duktigt raderade för att jag inte skulle se dom, alla bilder i datan och mobilen och alla msn-konversationer som jag aldrig såg.
Självklart kom jag ibland på honom, men jag lät honom fortsätta. Jag blev såklart arg men jag dumpade honom aldrig.
Istället krossade han mitt hjärta den 27 mars 2008, två dagar innan hans födelsedag och 10 dagar innan vi skulle fira sex månader.
Återigen föll allt, som jag lyckats bygga upp. Henning hade varit mitt ljus i livet just då, och han hade varit min enda anledning till att forstätta kämpa. Jag la mitt liv i hans händer och plötsligt försvann han bara.
Och återigen satt jag ensam kvar, hatad och oerhört ensam. Fortfarande var jag mobbad i skolan och fortfarande blev jag varje dag påmind om hur otroligt ful, misslyckad och hur otroligt jävla fet jag var. Vilka fula kläder jag hade, hur äcklig jag var och hur jävla utstött och efterbliven jag var.
Ett tag hade jag i alla fall haft en kille som det sas att jag var för ful för att få ha kvar, men efter den 27:e mars hade jag inte ens det...

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: Emma

Fyfan, jag blir så jävla ledsen när jag läser detta. Jag vill inte vara elak men den där killen kan inte vara helt frisk i skallen för så behandlar man inte en annan människa. Men tyvärr så gör kärlek en blind ibland. Och sen spelar det ingen roll om ni är tillsammans eller inte han har ingen rätt att tvinga dig till att göra något du inte vill. Du ska aldrig göra något du inte själv vill. Och det är tvärt om, han var inte för snygg för dig, det är du som är alldeles för snygg och alldeles för bra för honom :)<3

2008-10-30 @ 23:18:12
URL: http://slemmaaa.blogg.se/
Postat av: Carola

Usch, det är lika mycket våldtäkt om någon tvingar en till sex i ett förhållande. Förstår att du stannade kvar, jag är likadan, dras alltid till fel killar. Aldrig någon som vart våldsam men dåliga på andra sätt. Och lyssna aldrig på dom där dumma mobbarna, du är ju jätte söt!! Dom är bara avundsjuka för att du ser bra ut.

2009-04-22 @ 00:27:33
URL: http://smooaa.blogg.se/
Postat av: Carola

Usch, det är lika mycket våldtäkt om någon tvingar en till sex i ett förhållande. Förstår att du stannade kvar, jag är likadan, dras alltid till fel killar. Aldrig någon som vart våldsam men dåliga på andra sätt. Och lyssna aldrig på dom där dumma mobbarna, du är ju jätte söt!! Dom är bara avundsjuka för att du ser bra ut.

2009-04-22 @ 00:28:11
URL: http://smooaa.blogg.se/
Postat av: Carola

Usch, det är lika mycket våldtäkt om någon tvingar en till sex i ett förhållande. Förstår att du stannade kvar, jag är likadan, dras alltid till fel killar. Aldrig någon som vart våldsam men dåliga på andra sätt. Och lyssna aldrig på dom där dumma mobbarna, du är ju jätte söt!! Dom är bara avundsjuka för att du ser bra ut.

2009-04-22 @ 00:28:45
URL: http://smooaa.blogg.se/

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0