fin dag i stan

Dagen efter var det grymt fint väder igen, så jag och carre bestämde oss för att gå på bio.
Självklart ångrade vi oss senare och istället gick vi runt och myste i solen på olika ställen.
På första stället satt vi på en bänk och drack cola. Sen ville carre mata image493fåglarna så vi gick och köpte bröd så han kunde göra det.
På andra stället sa jag så många krorkade grejer att carre ville gå därifrån efter 5 minuter.
Nästa gång hamnade vi blad massa folk på en gräsmatta vid stadshuset. Där konstaterade jag att vi lever i ett rätt konstigt land ändå. Vi har kanske inte svält och krig men lixom vi har yttrandefrihet, man får tycka vad man vill, publicera vad man vill, vi kallar oss demokrati, folk får se ut hur dom vill och man blir inte hängd för att man råkar tro på en viss sak men man får fan inte knulla utanför stadshuset för det är förargelseväckande beteende och det kan man få böter för i fall någon upplever det så obehagligt att man ringer polisen.
Asså inte för att jag är varken för eller emot det, för det var inte poängen i det här fallet, utan själva poängen var just det att man får göra nästan vad som helst men inte det. Kul tanke bara.

image494 
När vi hade suttit vid stadshuset ett bra tag blev vi hungriga och gick och partade på max. =P
image495
image497

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0