Norrköping = en liten jävla håla

Hej igen, det var ett tag sen nu. Jag har inte haft någon möjlighet att skriva anledningen kommer snart.
Min prao satte igång tillslut, det blev inte som jag hade tänkt mej men sen när brukar det bli som man har tänkt sej.

Som jag sa skulle min brorsa åka till Norrköping för att jobba så jag fick ju slappa hemma.
Ja till en början i alla fall. Meningen var att jag skulle slappa tisdag- måndag och då jobba på måndagen, tja det var meningen ja, men så blev det inte.

Jag låg och sov som bäst när telefonen ringde, klockan var 9.15 torsdag morgon. På tredje signalen svarade jag och det var mamma.
Hon jiddrade något om att jag hade bråttom, fort upp du har 3 timmar på dej sen går ditt tåg till Norrköping.
Är hon full eller?
Va fan då för
Du ska jobba nu får du sluta lata dej, jag ska köpa en biljett som du från hämta ut på pressbyrån men nu är det bråttom.
hon måste vara galen, ska jag åka till Norrköping nu? och vad fan ska jag göra där?
Så småning om kom jag i alla fall iväg och jag hämtade ut biljetten i pressbyrån och åkte till T-centralen.
Det var såklart lite krongel som alltid när Issa ska åka någonstans men tillslut satt jag i alla fall på tåget och sakta men säkert kom jag fram.

När jag kom till Norrköping hämtade Tommy upp mej i firmabilen och så åkte vi till arbetsplatsen.
Telenor, det var bråttom renoveringen av Telenorbutiken skulle vara klar redan dagen efter och det var rätt mycket kvar.
Jag fick sätta upp taket så om ni någon gång är i Norrköping i ett litet centrum i närheten av Norrköpingstation och går förbi en liten Telenorbutik kan ni kolla upp mot taket och säga att hela det taket har en stackars oerfaren trött flicka från Stockholm fixat alderles själv!
den dagen jobbade vi till 20.30, sen var man helt slut. Vi käkade på max och sen åkte vi till hotellet för att sova.
LYCKA TILL
min brorsa snarkade som fan så jag fick itne mycket sömn den natten.
Dessutom försov vi oss halv 7 vaknade vi och då hade vi verkligen bråttom.
Vi fick verkligen jobba hårt men det blev fint och tillslut fick vi äntligen åka hem. Klockan 13 någongång började vi åka hem till Stockholm. Självklart hände massa saker under hela mitt äventyr i Norrköping men det är inget jag orkar berätta om eller som någon överhuvudtaget orkar läsa om.

nu ska jag titta på film och bara slappa
/ Issa

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0